کد خبر: 504547
تاریخ انتشار :

رابطه اوکراین و روسیه شکرآب شد!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، "پاول کلیمکین" وزیر امور خارجه اعلام کرد که مقامات این کشور تا آخر ماه سپتامبر به طور رسمی طرف روسی را در جریان قصد خود برای توقف اجرای پیمان «دوستی، همکاری و مشارکت» دوجانبه قرار خواهند داد.
"پیتر پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه در نشستی با سفرای این کشور در کشورهای خارجی اعلام کرد که اقدامات حقوقی لازم برای لغو این پیمان انجام شده است. پروشنکو، وزارت خارجه این کشور را موظف کرده تا اسناد لازم برای آغاز این روند را تهیه کند.
بر اساس متن پیمان «دوستی، همکاری و مشارکت» بین روسیه و اوکراین که در سال 1997 بین دو کشور امضاء شده، اگر مقامات کی‌یف تا آخر ماه سپتامبر نسبت به تمایل خود برای توقف این توافقنامه، طرف روسی را آگاه نسازد، این سند بطور خودکار، از اول ماه آوریل سال 2019 ، برای ده سال آینده تمدید خواهد شد.
وزیر خارجه اوکراین توضیح نداد که به چه دلیلی این کشور کلیه مفاد این سند مهم دوجانبه را زیر سئوال برده است. پیش از این مقامات کی‌یف اعلام کرده بودند که قصد دارند به طور یک‌جانبه از پیمان فوق خارج شوند.
پیمان «دوستی، همکاری و مشارکت»، اصلی ترین سند تعیین کننده ضوابط در روابط روسیه و اوکراین بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است که دو کشور را متحد راهبردی یکدیگر معرفی کرده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها