کد خبر: 504760
تاریخ انتشار :

روحانی نه تنها پاسخ نداد بلکه مسائل معیشتی مردم را هم طوفانی کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامرضا حیدری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات رییس‌جمهور در جلسه سوال نمایندگان و عقب‌نشینی روحانی از برخی مواردی که قرار بود در این جلسه عنوان شود، گفت: نحوه پاسخ‌های رییس‌جمهور از نظر من قابل پیش‌بینی بود؛ چون از مجلس دوم و سوم ایشان را می‌شناسم و همکار بودم. روحانی ویژگی شخصیتی خاص خود را دارد. متاسفانه ایشان نه تنها در عمل نتوانست پاسخگوی مطالبات عمومی مردم باشد، بلکه مسائل معیشتی مردم را هم طوفانی کرد.
به گزارش نامه نیوز، این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی رئیس‌جمهور حدی از اختیارات را دارد، گفت: ما این را درک می‌کنیم اما به عنوان نفر دوم تصمیم‌گیر مملکت و مقام دوم مملکت، طبق قانون اساسی، حال که نمایندگان منتخب مردم طبق قانون از ایشان این سوالات را کردند، باید صادقانه همه مسائل را با مردم در میان می‌گذاشت. برای من همان‌طور که از قبل قابل پیش‌بینی بود؛ ایشان متاسفانه به گلوگاه‌های اصلی ایجاد این بحران‌ها اشاره نکرد و نمایندگان مردم هم قانع نشدند.
به خاطر خاتمی حمایت کردیم
حیدری افزود: ما با حمایتی که آقای خاتمی داشتند از روحانی حمایت کردیم. شاید شخص من این کار را نمی‌کردم. ما به تبعیت از آقای خاتمی از رییس‌جمهور حمایت کردیم و الان وظیفه خود می‌دانیم حامی او باشیم؛ ولی منتقد هستیم و داریم تند هم می شویم. ایشان حداقل برای احترام آقای خاتمی هم شده باید با مردم صادقانه حرف بزند.
وی در خصوص مساله ارجاع مواردی از سوالات به قوه قضاییه که نمایندگان از پاسخ‌های رییس‌جمهور قانع نشده‌اند و اینکه چطور ممکن است قاعده‌ای که در آیین‌نامه مجلس آمده با سلیقه رییس مجلس اجرایی نشود، گفت: آنچه که من در آیین‌نامه خواندم مبهم است و خب وقتی مبهم باشد، هیات رئیسه و رئیس مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند. آخرین خبر این بوده که رئیس مجلس گفته تفسیر این است که مفادی که مورد سوال قرار گرفته و موجب حقوق قضایی شود، در این سوال نبوده است.
حیدری در خصوص طرح عفو عمومی که در یک ماده واحده و سه بند تقدیم مجلس شده است گفت: این طرح، طرحی کاملا ملی است. در این شرایطی که ما الان دچار کاهش اعتماد عمومی شده‌ایم، این طرح می‌تواند در بازگشت اعتماد عمومی به کلیت نظام جمهوری اسلامی خیلی راهگشا باشد.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها