کد خبر: 505096
تاریخ انتشار :

توسعه همکاری ها با آذریایجان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«محمدعلی اصل سعیدی‌پور»، در جریان سفر «معاون وزیر حمل و نقل و مدیر عامل بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان» و هیأت همراه به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی سفرهای مقامات عالی رتبه دو کشور و برگزاری اجلاس دوجانبه، مقدمات سفر مقامات بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان به کشور فراهم شد.
به گزارش نامه نیوز،‌وی با اشاره به این‌که پس از حدود سه ماه مذاکره، امروز شاهد این اتفاق مهم بودیم، ادامه داد: لحظاتی پیش طالع زیادف «معاون وزیر حمل و نقل و مدیر عامل بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان»، مفتون قربان عباس اف «قائم مقام مدیر بنادر جمهوری آذربایجان» و رافائل میرداداش میرغلام اف «مشاور ارشد مدیر عامل بنادر جمهوری آذربایجان» پس از عبور از مرز زمینی آستارا از غربی ترین بندر استان گیلان (آستارا) بازدید کردند.
اصل سعیدی پور در بخش دیگر سخنان خود از برخی اهداف این سفر سخن گفت و خاطر نشان کرد: توسعه روابط حمل و نقل دریایی، جذب سرمایه گذار و راه اندازی توریسم و گردشگری دریایی از مهمترین اهداف آن می باشد.
وی اضافه کرد: هیئت آذربایجانی علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از بنادر انزلی، نوشهر، فریدون کنار و امیرآباد در استان های گیلان و مازندران بازدید خواهند کرد.
مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر کشور، اتصال سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور را از دیگر اهداف برشمرد و گفت: پتانسیل‌های خوبی در بنادر شمال کشور وجود دارد که باید از آن‌ها بهره‌مند شویم.
وی از میزبانی گیلان از هیئت آذری تقدیر کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود خروجی بسیار خوبی را از این بازدیدها و نشست‌های برگزار شده داشته باشیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها