کد خبر: 505885
تاریخ انتشار :

دی‌میستورا خواستار ایجاد راه خروج برای غیرنظامیان ادلب شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دی‌میستورا روز جمعه در سخنان خود در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، خواستار اجرای هرگونه راهکاری برای جلوگیری از "بزرگترین فاجعه انسانی" در سوریه شد.
وی با ارائه پیشنهادهایی برای تفکیک تروریست ها از غیرنظامیان در شهر ادلب، خواستار ایجاد "مسیرهایی محافظت شده برای تخلیه داوطلبانه" شهر توسط غیرنظامیانی شد که قصد خروج از آنجا را دارند.
دی‌میستورا همچنین هشدار داد که بحث حمله نظامی به ادلب دقیقا در زمانی مطرح شده است که "مذاکراتی جدی" برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه و ترغیب آوارگان سوری برای بازگشت به وطن در جریان است.
نماینده سازمان ملل افزود: «یا به دنبال یافتن راهکاری سیاسی برای پایان دادن به این جنگ (در سوریه) و حرکت به سوی یک سناریوی سیاسی پساجنگ هستیم، و یا شاهد خواهیم بود که این جنگ وارد سطح جدیدی از وحشت خواهد شد.»
دی‌میستورا با مهم خواندن اجلاس سه جانبه روز جمعه در تهران میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، اعلام کرد که روز دوشنبه و سه شنبه با نمایندگان این سه کشور در شهر ژنو دیدار کرده و جمعه آینده نیز با نمایندگان مصر، فرانسه، آلمان، اردن، عربستان، انگلیس و آمریکا ملاقات خواهد کرد.
اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، ترکیه و روسیه درباره تحولات سوریه امروز جمعه (16 شهریور) در تهران برگزار شد.
این سومین نشست سران این سه کشور بعد از دو نشستی است که در سوچی روسیه و آنکارای ترکیه درباره سوریه برگزار شده بود.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها