کد خبر: 506269
تاریخ انتشار :

حواشی دو نطق جنجالی/ پروانه سلحشوری : به من می‌گویند که مهدور الدمی!/ سر ماجرای کودک همسری و گشت ارشاد تهدید شدم/ عارف از ما حمایت کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نطق دو نماینده اصلاح‌طلب در روز سه‌شنبه هفته گذشته در مجلس انتقاد شدید نمایندگان اصولگرا را به همراه داشت. این انتقادات بعد از نطق آن‌ها در چایخانه و راهروهای مجلس هم ادامه داشت. حتی اصولگرایان که این صحبت‌ها را برنمی‌تابیدند از پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند.
در ادامه گفت‌وگو با پروانه سلحشوری نماینده تهران و عضو فراکسیون امید را درباره حواشی ایجاد شده بعد از نطقش می‌خوانید.
* خانم سلحشوری،‌ شما قبل از نطق جدیدتان هم با واکنش تند نمایندگان از سوی نمایندگان مواجه شده بودید؟
بسیار زیاد. یا به شوخی و یا جدی خیلی از نمایندگان به من می‌گویند تو «مهدور الدمی»، «به اعدام نزدیکی»، «سلحشور! کمپوت باید بیاوریم»... من هم می‌گویم من دیابتی هستم برایم نان خشک بیاورید (خنده).
* بعد از نطق اخیرتان تهدیدها و انتقادات نمایندگان چگونه بود؟
آقایان ذوالنوری، امیرآبادی بعد از نطقم با من صحبت‌های تندی داشتند. البته نمایندگان دیگری ازجمله محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی هم انتقاداتی داشتند. تعداد نمایندگانی که نسبت به نطق من انتقاد داشتند زیاد بود اما حضور ذهن ندارم.
* قبلا درباره کدام نطق‌ یا صحبت‌هایی که در موافقت و مخالفت با طرح‌ها و لوایح داشتید این تهدیدات در مورد شما وجود داشت؟
سر ماجرای کودک همسری و گشت ارشاد شاهد تهدید و توهین بوده‌ام.
*این تهدیدها بیشتر از سوی اصولگرایان بوده؟
طبیعتاً. اگر جو مجلس سیاسی باشد قطعاً اصولگرایان هستند که انتقاد می‌کنند اما اگر موضوع سیاسی نباشد ممکن است از هر دو گروه افرادی حرف‌هایی بزنند. این فضای مجلس است و نمی‌توانیم بگوییم حرف نزنید.
* واکنش فراکسیون امید و آقای عارف به شخصه درباره این تهدیدات اصولگرایان علیه اصلاح‌طلبان چه بوده است؟ ما شاهد هستیم که اصلاح‌طلبان به‌صورت فردی نسبت به مسائل روز کشور واکنش نشان می‌دهند اما برخی از فراکسیون امید و شخص آقای عارف انتقاد دارند که باید به‌صورت فراکسیونی بیشتر فعال باشد...
شما فکر نکنید شخصی مانند دکتر عارف فعال نیستند و یا فراکسیون امید را به‌خوبی اداره نمی‌کنند. بعد از نطق من چند تن از همکاران اصولگرای تند نزد آقای عارف رفتند و با ایشان صحبت کردند که چرا سلحشوری و حیدری به این شکل حرف می‌زنند و خواستار ورود ایشان شدند. آقای عارف اما از ما حمایت کردند و گفتند که نمایندگان طبق قانون اساسی در نطق آزاد هستند و هر حرفی را که خواستند می‌توانند بزنند.
منبع: اعتمادآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها