کد خبر: 506779
تاریخ انتشار :

رئیس دفتر عقیدتی فرماندهی معظم کل قوا: ورود نیروهای مسلح در احزاب و گروه‌های سیاسی ممنوع است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در مراسم معارفه پنج تن از اعضای جدید عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه «قطعا نیروهای مسلح که مسئولیت حفظ نظام را دارند، باید اشراف کامل و شناخت کافی نسبت به ماهیت جریان‌های سیاسی داخلی داشته باشند»، افزود: متاسفانه گرفتار یک جریان غربگرا در داخل کشور هستیم که بسیاری از اصول نظام را قبول ندارند و در بیان و عمل آنها را نقض می‌کنند. در بسیاری از حوادث هم هر چند علنی حضور ندارند، اما پشت صحنه هستند.
وی خاطرنشان کرد: با لطف الهی و با گذر 40 سال از انقلاب اسلامی، امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، در بالاترین سطح استانداردهای لازم قرار دارند.
سعیدی ادامه داد: جای سپاس به درگاه خداوند بزرگ داریم که با تدابیر حضرت امام خمینی(ره) و تداوم تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح ما به این جایگاه رفیع رسیده‌اند.
وی گفت: مهمترین شاخص نیروهای مسلح، مکتبی بودن است. دومین ویژگی نیروهای مسلح، اقتدار و قدرتی است که از دو مساله نیروی بومی و سلاح بومی نشات می گیرد.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: ارتش‌ها در بسیاری از کشورها در تامین سلاح وابسته هستند. جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که نیروهای مسلح‌اش با استفاده از نیروهای مردمی، مقتدر و مستقل است.
وی با اشاره به اینکه دشمن روی سه نقطه نظام جمهوری اسلامی ایران متمرکز است، افزود: اولین نقطه تمرکز دشمن، اصل نظام و حاکمیت دینی است. دومین محور، توجه آنها بر ولایت فقیه و شخص رهبر انقلاب است. سومین نقطه، توان دفاعی ماست که کل نیروهای مسلح را در بر می‌گیرد و البته در برهه فعلی بیشتر تمرکزشان رو سپاه و فعالیت‌های برون مرزی آن است.
سعیدی اظهار داشت: این که چرا رهبر معظم انقلاب فرمودند که جنگ نمی‌شود، به عوامل موثر متعددی در تدبیر رهبری باز می‌گردد؛ یکی اینکه شرایط داخلی آمریکا اجازه وارد شدن به جنگ با ایران را نمی‌دهد. 19 تریلیارد دلار بدهی خارجی، اختلاف‌های درونی هیات حاکمه، مخالفت مردم آمریکا با ورود این کشور به یک جنگ جدید، شکست در افغانستان و عراق و هزینه‌های سنگینی که در این دو کشور انجام شده و در مقابل چیزی به دست نیاورده‌اند، از جمله این شرایط است.
وی تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل، به اقتدار نیروهای مسلح ما و توان مقابله با هر نوع حرکت دشمن برمی‌گردد.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با طرح این سوال که «اقتضای مکتبی بودن نیروهای مسلح چیست؟»، یادآور شد: اگر قرار باشد نیروهای مسلح مکتبی باشند، مکتبی بمانند و عمق مکتبی بودن در آنها ظهور داشته باشد، به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل، دین‌محوری و ولایت‌محوری در نیروهای مسلح است.
وی دومین اقتضای مکتبی بودن را شناخت و هوشمندی نسبت به دشمن خارجی و تهدیدات داخلی دانست و افزود: اگر نیروهای مسلح از قدرت و اقتدار معنوی برخوردار باشند و نسبت به دشمن خارجی و جریان‌های داخلی اشراف داشته باشند، مکتبی بودن تجلی می یابد.
سعیدی با تاکید بر اینکه آموزش‌های نظامی جایگاه خاص خود را برای نیروهای مسلح دارد، گفت: نقطه ثقل مکتبی بودن در نیروهای مسلح، بصیرت نافذ و معنویت است و نقش سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی‌فقیه در راستای این دو رکن اصلی است.
وی تاکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه این سازمان‌ها، تقویت بنیه معنوی، قدرت روحی و افزایش نافذ بودن بصیرت است.
در این جلسه، احکام انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی به عنوان جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور به عنوان مشاور عالی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی به عنوان معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی حسینی به عنوان معاون نظارت و بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و حجت‌الاسلام و المسلمین صفرعلی مرادی به عنوان مسئول واحد ویژه امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا قرائت و به ایشان اهدا شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها