کد خبر: 507247
تاریخ انتشار :

العبادی فرمان استقرار نیرو در مرز ترکیه را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز در جلسه روز یکشنبه این شورا همچنین بر تداوم اجرای برنامه های لازم برای تامین هر چه بیشتر امنیت و ثبات در مرزهای عراق و ثبت نقض حریم زمینی و هوایی این کشور تاکید شد.
شورای امنیت ملی عراق همچنین وزارت امور خارجه این کشور را مکلف کرد: اقدامات لازم برای مستندسازی نقش حریم هوایی عراق از سوی ترکیه نزد سازمان ملل و مطرح کردن آن دراین شورا انجام دهد.
بر اساس مصوبه این شورا، نیروهای مرزبانی در طول مرز عراق با ترکیه برای دفاع از مرزها و جلوگیری از هر گونه نقض تمامیت ارضی این کشور مستقر خواهند شد.
شورای امنیت ملی عراق همچنین تامین نیرو و تجهیزات لازم برای انجام این ماموریت را تصویب کرد.
دراین جلسه وظایف پلیس فدرال، بازنگری در سازمان اداری آن و تجهیز آن با تجهیزات و سلاح های لازم برای ایفای بهتر نقش تکمیلی آن در کنار ارتش این کشور و همچنین اوضاع استان بصره و اقدامات لازم برای حفاظت از شهروندان و اموال عمومی و خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دستور مهم و کم سابقه شورای امنیت ملی عراق در استقرار نیروی مرزبانی در طول مرز با ترکیه در حالی است که با تشکیل پارلمان جدید عراق، این کشور شاهد تغییر دولت در روزها و یا هفته های آینده خواهد بود و العبادی نیز اعلام کرده است که دیگر نامزد پست نخست وزیری نخواهد شد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها