کد خبر: 507563
تاریخ انتشار :

راز چگونگی شناسایی مخفیگاه قذافی فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد سید القشاط آخرین سفیر لیبی در عربستان در گفت وگو با الاهرام العربی مصر از "اشتباهی" سخن گفت که باعث نمایان شدن محل حضور قذافی و سپس کشته شدن او شد.
وی در پاسخ سوالی درباره چگونگی کشته شدن قذافی گفت: یک شب سازمان پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) گفت وگوی قذافی با یک شبکه تلویزیونی سوری را رصد کرد و این اشتباه نهایی بود. وقتی قذافی احساس خطر کرد، همراه با 70 محافظ مرد و ابوبکر یونس جبار وزیر دفاع سابق لیبی ( از محل اقامتش) خارج شد، اما بالگردهای آپاچی فرانسوی آنها را شناسایی کردند و آنها نیز وارد تونل شبکه فاضلاب شدند و وقتی از طرف دیگر خارج شدند، این بالگردها گازهای سمی و موشک به سمت آنها شلیک کردند. ابوبکر و برخی از محافظان کشته شدند و قذافی زخمی و سپس به دست جوانان مصراته کشته شد.
القشاط که با اظهارات و افشای اسرارش برای اولین بار، بحث و جدل گسترده ای ایجاد کرده است، افزود: جوانان مصراته بعد از نمایش جسد قذافی جلوی دوربین ها، او و فرزندش معتصم را در یک کوره ذوب آهن انداختند و بعد از گذشت مدت زمانی، شایعاتی مطرح شد که آنها قذافی و معتصم را در دریا انداخته اند و وقتی سایر محافظانش را کشتند، در صحرا جایی حفر کرده و آنها را در آنجا انداخته اند.
به گفته القشاط، ثروت لیبی بعد از چنگ اندازی بر 170 تن طلا و تباه شدن بیش از 170 میلیارد دلار در شرکت های خارجی از بین رفت. تاسیسات متعلق به لیبی در سنگال و مالی نیز در سایه فروش ارزان آنها از دست رفت.
وی گفت که با زین العابدین بن علی (دیکتاتور سابق تونس) در عربستان دیدار و 250 هزار دلاری را که قذافی دستور پرداخت آن به بن علی را داده بود، به من داد.
القشاط افزود:بن علی گفت که من فرار نکرده اما برای ادای مناسک عمره همراه با همسرم به عربستان آمدم اما هواپیمای ریاست جمهوری مرا رها کرده و خاک عربستان را ترک کرد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها