کد خبر: 508135
تاریخ انتشار :

نقش بی‌بدیل سربازان وظیفه در تولید امنیت کشور

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز سردار ابراهیم کریمی، با تبریک به فرا رسیدن روز "سرباز" اظهار داشت: در راستای گرامی داشت این روز برنامه های مختلفی توسط نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار می شود.
وی با اشاره به جایگاه ویژه سربازان وظیفه عنوان کرد: آحاد جامعه و همه رسانه های جمعی باید تلاش کنند تا جایگاه و نقش سربازان وظیفه در جامعه به درستی تبیین و تشریح شود، به طوری که باید برنامه های روز سرباز به صورت ویژه دنبال و اجرایی شود، هر چند معتقدیم توجه به جایگاه و مقام سرباز نباید مختص به یک روز خاص باشد و تکریم سربازان، وظیفه آحاد جامعه است.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای تقدیر از سربازان نمونه و برتر وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان سرباز طی مراسمی از سربازان نمونه واحدهای مختلف ستاد کل تقدیر می شود.
وی یادآور شد: البته نیروی انتظامی همزمان با فرا رسیدن روز سرباز برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده است که برگزاری مراسم فرهنگی، دیدار چهره به چهره فرماندهان و مسئولان ارشد با سربازان وظیفه و رسیدگی به مشکلات و دغدغه های سربازان بخشی از برنامه های این روز است.
سردار کریمی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه دنبال و اجرایی می شود، عنوان کرد: در ابتدای هر سال همراه افزایش حقوق کارکنان لشکری و کشوری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برنامه ای هم برای افزایش حقوق سربازان وظیفه تدوین و اجرایی می شود.
این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه همواره یکی از دغدغه های آحاد مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان است و خوشبختانه در این راستا طرح های مختلفی در کمیسیون های معیشت ستاد کل مطرح، تصویب و اجرایی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز عنوان کرد: همگان در این حادثه شاهد شجاعت و ایثارگری سربازان وظیفه برای صیانت از حاضران به ویژه زنان و کودکان بودند و شاهد بودیم که سربازان وظیفه با توسل بر آموزش های دیده شده توانستند در جریان این حادثه خوش بدرخشند و نقش خود را در تولید امنیت به شایستگی نشان دهند.
سردار کریمی با تأکید بر این که تولید امنیت در کشور بدون حضور سربازان وظیفه سخت است، افزود: سربازان وظیفه همراه با سایر نیروهای مسلح در اقصی نقاط کشور از نقطه صفر مرزی تا دل جاده ها و شهرها برای تولید امنیت نقش آفرینی می کنند.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد جانفشانی سربازان وظیفه بودیم ، همواره قدردان این قشر عزیز و محترم هستیم و بر این باوریم برای حفظ شأن و جایگاه سربازان باید برنامه های مستمر دنبال شود.
وی در بخش پایانی و در پاسخ به این سوال که خبر خوشی برای سربازان دارید؟ عنوان کرد: با پیگیری های به عمل آمده و تصویب ستاد کل نیروهای مسلح از چندی قبل طرح جدید کسری خدمت ایثارگری برای سربازانی که حین خدمت هستند، اجرایی می شود.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها