کد خبر: 508976
تاریخ انتشار :

روسیه آماده تولید انبوه سامانه اس-۵۰۰

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد سامانه موشکی ضدهوایی اس-۵۰۰ روسیه که قابلیت تغییر معادلات در مناقشات نظامی را دارد، آماده تولید انبوه است.
یک رسانه آمریکایی گزارش داد تولید انبوه سامانه موشکی اس-۵۰۰ روسیه می‌تواند رقبای این کشور را به بازبینی راهبرد خود در میدان نبرد وادار سازد.
بوریسوف بیست و ششم سپتامبر در سخنرانی خود در حضور متخصصان جوان دانشگاه فناوری دولتی بومان مسکو اعلام کرد سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰، اس-۴۰۰ و اس-۵۰۰ روسیه که آماده تولید انبوه هستند ویژگی‌های برتری نسبت به مدل‌های مشابه خارجی از جمله پاتریوت یا سامانه‌های موشکی فرانسوی و اسرائیلی دارند.
سامانه موشکی اس-۵۰۰ که توسط کنسرسیوم آلماز-آنتئی طراحی شده است ششصد کیلومتر برد دارد و قابلیت ردیابی و انهدام همزمان ده هدف مافوق صوت را داراست.
طبق اعلام پایگاه اینترنتی Militarywatchmagazine، حسگر‌های اس-۵۰۰ در جهان منحصر به فرد هستند. این سامانه‌ها می‌توانند اطلاعات دقیقی درباره اهداف مدنظر قرار بدهند. این رسانه آمریکایی همچنین نوشت موشک‌های اس-۵۰۰ قادر هستند هواپیما‌های شناسایی بوئینگ Boeing E-۳ Sentry و همچنین هواپیما‌های سوخت رسان Boeing KC-۱۳۵ را منهدم کنند.
به نوشته این منبع، با توسعه سامانه‌های موشکی روسیه، رقبای بالقوه این کشور باید راهبرد‌های جنگ هوایی خود را مورد بازبینی قرار دهند.
ماه مه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود لازم است که طراحی و ساخت انبوه سامانه‌های نسل جدید اس-۵۰۰ تکمیل شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها