کد خبر: 509254
تاریخ انتشار :

در نشست رونمایی از «مانیفست نواصولگرایی»:

پیرهادی: نواصولگرایی می‌خواهد بگوید تا آخر پشت صندلی از دنیا نروید/ ما اصولگرایان در خودانتقادی مشکل داریم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن پیرهادی در نشست رسانه ای رونمایی از «مانیفست نواصولگرایی» اظهار داشت: استراتژی ما اگر برای هر حوزه‌ای پاسخگو نباشد، باید آن را تغییر دهیم. تاکتیک جریان اصولگرا در دهه گذشته پاسخگو نبوده و باعث شده تا در انتخابات، اقبال لازم برای پیروزی وجود نداشته نباشد.
وی افزود: اصولگرایان اگر زمین خوردند، باید با شجاعت مجددا بایستند و بگویند اشتباه کردیم و گفتمان ما باید تغییراتی پیدا کند.
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی ادامه داد: نواصولگرایی موضوعی نیست که تکیه به یک فرد یا یک جریان داشته باشد، بلکه برای همه جریانات سیاسی است.
پیرهادی با بیان اینکه باید با اصلاحاتی که انجام می دهیم بتوانیم سرمایه انسانی را جذب کنیم، تصریح کرد: در این مانیفست می‌خواهیم به اسلام ناب محمدی بازگردیم و نوگرایی کنیم. البته نمی‌خواهیم جریان سوم راه بیاندازیم و ضرورتی هم ندارد جریان سومی راه بیافتد، ما به دنبال اصلاح روند بر اساس شرایط امروز هستیم.
وی تاکید کرد: تجربه نشان می دهد، خارج از دو جریان اصلی سیاسی کشور امکان به وجود امدن جریان سومی وجود ندارد و حتی جریان اصلاح‌طلب را هم توصیه به جریان سوم نمی کند.
پیرهادی با بیان اینکه مشکل ما با برخی از فعالان اولیه این است که در همان ایستگاه اول مانده اند و قائل به تفییر نیستند، عنوان کرد: همگرایی در جریان نیروهای انقلابی یک ضرورت است و وحدت بین جریان و طیف های مختلف اصولگرا زمانی موضوعیت دارد که در بزنگاه های مختلف خود را نشان دهد.
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: علت شکننده بودن وحدت اصولگرایان این است که باور به اختلاف سلیقه و رسمیت آن ندارند.
وی با بیان اینکه نواصولگرایی به دنبال این است که نگاه بالا به پایین در سیاست تغییر کند، تاکید کرد: فرایند باید به قدری کارآمد باشد که جوانان فرآیند پیشرفت‌شان شفاف باشد. در همه جریانات سیاسی عده ای در مکانیزم رانتی سیاسی تصمیم‌گیری می‌کنند.
پیرهادی افزود: یکی دیگر از مسائلی که به دنبال آن هستیم رجعت به اسلام است؛ این به معنای آن نیست که امروز اسلام پیاده نمی شود، بلکه کامل پیاده نمی شود. در حوزه امر به معروف و نهی از منکر آن را به برخی مسائل ظاهری تنزل داده ایم. باید فضای لازم برای امر به معروف و نهی از منکر در حاکمیت ایجاد شود.
ادامه دارد...
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها