کد خبر: 509278
تاریخ انتشار :

شریعتمداری: ارز مورد نیاز برای تامین لاستیک کامیون‌داران اختصاص یافت/ جلوی صادرات اقلامی که به بازار داخلی لطمه می‌زد را گرفتیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور تولیدکنندگان صنایع غذایی تشکیل شد و برای این بود که این تولیدکنندگان مسائل و مشکلات خود را بیان و فعالیت‌های خود را در برهه زمانی اخیر که با محدودیت‌های ارزی ایجاد شده مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد:‌ روند رو به رشد صادرات غیرنفتی در حوزه صنایع غذایی به رغم همه مشکلات ۲۱.۱ درصد افزایش داشته است.
شریعتمداری گفت: قیمت انواع و اقسام محصولات غذایی رشد غیرمتعارف داشته که با همکاری وزارت جهاد به دلیل برخی از مسائل و مشکلات جلوی صادرات برخی از اقلام مانند قند و شکر، روغن خام تصفیه شده، دام زنده، شیر خشک صنعتی را گرفتیم زیرا هم به بازار داخلی لطمه وارد می‌کند و هم مردم را دچار مشکل می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات کامیون‌داران گفت: مجموعه آنچه که کامیون‌داران عزیز با آن مواجه هستند یک بسته از مشکلات گوناگون است که لاستیک یکی از آن اقلام است.
وی تاکید کرد: تصمیم گرفته شد با تامین ارز به موقع و منظم که بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل تعهد کرده است، تقریبا در مهرماه حدود ۲۰۰ میلیون دلار و از این به بعد هر ماه ۸۰ میلیون دلار برای این امر اختصاص پیدا کند.
شریعتمداری گفت: پیش‌بینی و اقدام در جهت اعطای منابع ارزی منظم برای واردات لاستیک‌های سنگین آغاز شده و برخی از آنان ترخیص شده‌اند که در اختیار راهداری‌ها در مناطق گوناگون کشور قرار گرفته‌اند.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها