کد خبر: 509867
تاریخ انتشار :

اتهام هلند، آمریکا و انگلیس علیه ۷ جاسوس سایبری روس و آغاز جنگ سرد جدید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در همین حال وزارت دادگستری آمریکا اسامی 7 امور سازمان اطلاعاتی روسیه وابسته به کرملین را منتشر و علیه آن‌ها اعلام‌جرم کرد.
این 7 نفر که 4 نفرشان به تلاش برای هک شبکه OPCW متهم شده‌اند، عضو واحد 26165 سازمان GRU هستند که گروه هکتیویست‌های موسوم به fancy Bears را به‌طور جعلی راه انداخته و در کمپینی 4 ساله اهداف سایبری پوتین را علیه آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای جهان به انجام رسانده‌اند.
اتهام رسمی این 7 نفر از سوی قاضی آمریکایی، هک کمپانی هسته‌ای وستینگهاوس الکتریک مستقر در پنسیلوانیا(که سوخت هسته‌ای به اکراین می‌دهد)، سرقت هویت و کلاه‌برداری از طریق ارز مجازی و هک شبکه سازمان ضد دوپینگ (باهدف دوپینگی نشان دادن 250 دونده از 30 کشور در المپیک تابستانی برزیل و تخریب غرب و کسب مدال برای روس‌ها از طریق اتهام زنی به ورزشکاران غیر روس) اعلام شد.
اسامی 7 متهم که همگی عضو سازمان جاسوسی روسیه/ GRU هستند به شرح زیر است:
الکسی سرگی ویچ مورنتس 41 ساله، اِوگِنی میخایلوویچ، سِرِب ریاکوف 37 ساله، ایوان سرگی ویچ یرماکوف 32 ساله، آرتم آندره یه ویچ مالیشف 30 ساله و دیمیتری سرگی ویچ بادین 27 ساله که عضو واحد نظامی 26165 بوده و اولگ میخایلوویچ سوت نیکوف 46 ساله و الکسی والره ویچ مینین 46 ساله که از افسران ارشد GRU هستند.
متهمان و خودروی حاوی سیستم‌های کامپیوتری برای هک نزدیک مقر OPCW در لاهه توقیف‌شده و سپس از هلند اخراج شدند. آن‌ها زمانی که دادگاه بین‌المللی لاهه و سازمان منع تسلیحات شیمیایی در حال بررسی پرونده دادن قتل جاسوس روس در انگلیس با دادن سم مهلک بودند(ماه آوریل)، به هلند آمدند تا مانع از تحقیقات مستقل شوند. آن‌ها با قرار دادن وای فای قلابی نزدیک مقر، تلاش کردند تا یوزرنیم و پسورد کارکنان سازمان OPCW را به دست آورده و از طریق آن وارد شبکه سازمان شده تا اطلاعات را دست‌کاری کنند. مأموران اطلاعاتی هلند با حمله به خودروی پارک شده، هکرها را بازداشت کرده و اموالشان را درحالی‌که موبایل خود را شکسته بودند، توقیف کردند.
اف بی آی با انتشار تصاویر و اعلامیه تحت تعقیب اتهامات زیر را به این 7 نفر وارد کرده است:
- نوامبر 2014 یرماکوف سعی کرد تا در شبکه کامپیوتری وستینگهاوس الکتریک در پنسیلوانیا نفوذ کند. این کمپانی پشتیبانی فنی از تأسیسات انرژی در اکراین را بر عهده دارد.
- جولای 2016 یرماکوف و مالیشف دومین‌های سازمان جهانی ضد دوپینگ و سازمان آمریکایی ضد دوپینگ را هک کردند.
- مورنتس در سال 2016 به همراه سرب ریاکوف با پشتیبانی یرماکوف به ریودوژانیرو رفته تا شبکه وای فای مقامات ضد دوپینگ را در المپیک هک کنند.
- اواسط سپتامبر 2016 مورنتس و سرب ریاکوف شبکه هتل محل اقامت مقامات سازمان ضد دوپینگ جهانی را در لوزان سوئیس هک کردند.
- در دسامبر 2016 و ژانویه 2017 گروه مذکور موفق شد شبکه اتحادیه دو میدانی جهانی و فیفا را هک کند تا به کامپیوتر مربوط به پرونده دوپینگ ورود کنند. تمام دیتای شبکه مورد دستبرد واقع شد.
- در آوریل 2018 مورنتس، سرب یاکوف، سوت نیکوف و مینتین به لاهه رفته تا شبکه سازمان منع تسلیحات هسته‌ای را هک کنند که در حال بازرسی پرونده حمله به نوویچوک در سالزبوری انگلیس بود.
لپ تاپ توقیف‌شده از هکرها در لاهه رد پای آن‌ها را در هک برزیل، سوئیس و مالزی نشان می‌دهد. موضوع مالزی درباره تحقیقات درباره پرواز مالزی ایرلاینز mh17 در سال 2014 است که شورشیان طرفدارروسیه در اکراین هواپیمای مسافری را ساقط کرده و 298 نفر را کشتند.
مقامات روس با رد اتهامات وارد شده این داستان را سناریوی غرب علیه این کشور خواندند و داشتن موبایل توسط شهروندان روس معادل جاسوس بودن را خنده‌دار توصیف کردند.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها