کد خبر: 510228
تاریخ انتشار :

آلمان ۴۰ درصد از نوجوانان پناهجو را پس می‌زند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شانس پذیرش پناهندگی نوجوانان زیر ۱۶ سال که بدون خانواده یا سرپرست وارد آلمان می‌شوند، به شکل روزافزونی کاهش می‌یابد. بنا بر گزارش آژانس خبری آلمان در سال جاری اداره رسیدگی به امور پناهجویان با تقاضای تنها ۶۰ درصد آنان موافقت کرده است.
هم‌زمان ورود این گروه از پناهجویان به آلمان نیز بسیار کم شده است. به گزارش همین خبرگزاری، در سه ماهه اول سال گذشته ۳۳۷۹ پناهجوی زیر ۱۸ سال تقاضای پناهندگی کرده بودند. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ این رقم به ۹۳۹ نفر رسیده است.
در اولین سه ماه سال گذشته اداره پناهندگی آلمان با تقاضای پناهندگی ۹۲.۲ کودکان یا نوجوانان پناهجو موافقت کرده است. این آمار بنا بر تقاضای فراکسیون حزب چپ آلمان در پارلمان این کشور ارائه شده است.
اولا یلپکه، سخنگوی سیاست داخلی این فراکسیون از این انتقاد کرده که در حالی که وضعیت اسفبار امنیتی در افغانستان به هیچ عنوان بهتر نشده، از عده پناهجویان نوجوان افغان که با تقاضای اقامت‌‌شان در آلمان موافقت می‌شود، به شکل چشمگیری کاسته شده است.
البته این فقط شامل حال نوجوانان متقاضی پناهندگی از افغانستان نمی‌شود بلکه پناهجویان سوریه، عراق و سومالی را نیز باید به آن‌ها اضافه کرد. او هم‌چنین گفته است که قانون پیوستن خانواده پناهجویان نابالغ که در ماه آوریل سال جاری تصویب شد، در عمل هیچ تاثیری بر نحوه برخورد با این پناهجویان در آلمان نگذاشته است.
قضات عالی اتحادیه اروپا به دنبال بررسی پرونده پناهندگی یکی از پناهجویان نوجوان در هلند به این تصمیم رسیدند که برای تعیین حق پیوستن خانواده پناهجو به او، سن پناهجو هنگام ورود به اتحادیه اروپا و تقاضای پناهندگی تعیین کننده خواهد بود و رسیدن این پناهجویان در دوره رسیدگی به تقاضای‌‌شان به سن بلوغ نباید تاثیری بر پذیرش حق پناهندگی آ‌نها بگذارد.
وزارت خارجه آلمان پیشتر گفته بود که حق پیوستن خانواده‌ها به فرزندان نابالغ خود در آلمان مادام که به سن بلوغ نرسیده‌اند، وجود دارد. وزارت کشور آلمان نیز در پاسخ به سخنگوی حزب چپ گفته است که دولت ائتلافی در حال تصمیم‌گیری در این باره است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها