کد خبر: 510582
تاریخ انتشار :

آیا بنزین سهمیه بندی می شود؟/ وزیر کشور پاسخ داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 18 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئله قاچاق سوخت، اظهار داشت: بحث سهمیه‌بندی مطرح نیست. مسئله قاچاق سوخت در جلسه شورای امنیت ملی و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی و بیان شد که روزانه 10 تا 15 میلیون لیتر سوخت قاچاق می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع حدود 500 تا 600 هزار کارت سوخت در دست مردم است. پیشنهاد بود که کارت سوخت احیا شود و توسط مردم ساکن‌ آن مناطق، استفاده شود.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، با افزایش قیمت ویزا روبرو شدیم که سعی در کاهش این قیمت داریم. فعلا قیمت هر دلار 8هزار تومان در این باره وجود دارد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در ارتباط با هزینه سفر اربعین امسال اظهار کرد: هزینه‌های سفر اربعین چند قلم است. اصلی‌ترینش ویزا است که تغیراتی داشته است. مابقی هزینه‌ها مثل بیمه تغییر چندانی نکرده است.
وی ادامه داد: ویزا همان 41 دلاری است که عراق می گیرد تا ویزا صادر کند، اما از لحاظ ریالی برمبنای مقداری که بانک مرکزی اعلام کرده است، بالا است.
رحمانی فضلی افزود: ما تلاش می کنیم که با بانک مرکزی مذاکره کنیم معادل ریالی‌اش را کم‌تر کنند. رقمی که آن‌ها تعیین کردند ، یعنی هشت هزار تومان بالا است.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به پیش رو بودن مراسم اربعین امسال گفت: از هفته بعد از مراسم اربعین سال گذشته،‌ ستاد اربعین تشکیل شد. همه اقداماتی که یک سفر خوب، راحت و امن می خواهد را با کمک دستگاه‌های حاضر پیش‌بینی کردیم. از نظر ما زیر ساخت‌ها و امنیت از سال قبل بهتر است . همه برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده به خوبی پیش می‌رود.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در ارتباط با پاسخ دیوان محاسبات به استعلام اخیر وزارت کشور در ارتباط با حقوق شهرداران خاطر نشان کرد: برای این که حقوق شهرداران با توجه به تفسیری که هم شورای عالی استان‌ها انجام داده است و هم شهرداری تهران، حفظ شود، راه‌هایی که باید به قطعیت برسیم را طی می کنیم . از معاونت امور حقوقی و استخدامی ریاست جمهوری نظر خواستیم و دیوان هم نظر داده است .
رحمانی فضلی با اشاره به قانون منع به کار گیری بازنشستگان گفت: این قانون حدود چهارده استاندار را شامل می شود. نیت ما این است که اولویت را به معاونین استانداری بدهیم؛ چراکه وقتی استاندار تغیر می‌کند در معاونت‌هایش هم تغیراتی ایجاد می‌شود. خدمت رئیس جمهور محترم هم اعلام کردیم و منتظر نظر ایشان هستیم.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها