کد خبر: 511613
تاریخ انتشار :

عجایب شهر دبی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دبی یکی از شهرهایی است که بیشترین سرعت توسعه را داشته اند. در دهه ی ۱۹۶۰ ، این شهر تنها یک بیابان بی آب و علف با تعدادی ساختمان بود اما حالا پرجمعیت ترین شهر امارات متحده ی عربی است. آیا می دانستید که درست در میان صحرایی در این شهر یک پیست اسکی وجود دارد؟

پلیس های دبی ماشین های لوکس و اسپورت دارند

در میان خودروهای مورد استفاده ی پلیس های دبی ماشین های گران قیمتی مثل فراری، مرسدس و استون مارتین وجود دارد. البته این ماشین ها عمدتا برای نمایش در برنامه ها و نمایشگاه ها استفاده می شوند، اما گاهی هم پلیس های این شهر را می بینید که سوار بر این خودروهای لوکس مشغول گشت زنی در مناطق ثروتمندتر دبی که مورد استقبال گردشگران تور دبی قرار دارند هستند

به لطف رشد اقتصادی این کشور، بعضی از شهروندان ثروتمند آن استطاعت خرید ماشین های لوکس را دارند. در مواقعی که عمل خلاف قانونی از صاحبان این ماشین ها سر بزند، پلیس های دبی می توانند با ماشین های اسپورت شان آن ها را تعقیب کنند .

در دبی هزاران خودروی پر سرعت رها شده وجود دارد. علت این مسأله آن است که این ماشین ها پیش از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ این کشور خریداری شدند. وقتی لقتصاد امارات متحده ی عربی سقوط کرد، بسیاری از مردم زیر بار قرض های سنگینی رفتند و برشکست شدند. آن ها چاره ای جز رها کردن خودروهایشان نداشتند تا مجبور به پرداخت مالیات نباشند .

.

دبی عاشق طلاست

در دبی دستگاه های خودپردازی وجود دارد که به جای پول شمش های طلا توزیع می کند. در سال 2013 تقریبا 40 درصد از کل معاملات طلای دنیا در دبی انجام شده است. در کل بیش از وزن 354 فیل در دبی طلا معامله شده .

شیخ ها حیوانات خانگی عجیبی دارند

افراد ثروتمند سلیقه ی نامتعارفی دارند و شهروندان دبی هم از این قاعده مستثنی نیستند. شیخ ها و تاجران ثروتمند این کشور در گذشته حیوانات خانگی ای مثل شیر، ببر و چیتا داشتند. اما امروزه نگهداری از چنین حیواناتی در امارات متحده ی عربی ممنوع است، چون قانونی در این کشور به تصویب رسیده که مالکیت خصوصی و خرید و فروش حیوانات وحشی و خطرناک را منع می کند .

دبی موفق به ساخت شهری با دمای کنترل شده و مساحت 2.25 برابری موناکو شده است .

در حال حاضر برنامه ریزی های لازم برای ساخت شهری با مساحت 4.45 کیلومتر مربعی و سیستم آب و هوایی کنترل شده، می باشد. پیاده روهای این شهر مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوا می باشند و به قسمت های متعددی متصل می شوند. با توجه به مساحت 2.02 کیلومتر مربعی موناکو، مساحت این شهر 2.5 برابر این جزیره اروپایی است . اخرین قیمتهای مناسب تور ارزان دبی در سایت سفر باتو موجود است.

روبات ها در مسابقات شتر سواری شرکت می کنند

در دبی به جای مسابقات اسب سواری معمول، مسابقه ی شتر سواری برگزار می شود. اما جالب آنکه در بعضی از این مسابقات روبات ها به جای مردم شرکت می کنند. قیمت این ربات ها از ۳ هزار تا ۱۰ هزار دلار متفاوت است. هر ساله به تعداد تماشاچیان این مسابقات افزوده می شود .

در هتل برج العرب به اندازه پوشش طلایی 46265 بار نقاشی مونالیزا از طلا استفاده شده !

1790 متر مربع از فضای داخلی هتل برج العرب با طلای 24 عیار مزین شده، یعنی مقدار طلایی که می توان با آن 46265 نقاشی مونالیزا را پوشاند .

قانون پرداخت مالیات تنها در دبی اجرا می شود

در گذشته دبی شهری بدون مالیات بود. پرداخت مالیات در این شهر پروژه ای ۱۰ ساله است که بعد از سقوط اقصادی این شهر اجرا شد. دلیل اصلی اجرای این قانون، تلاش برای افزایش درآمد دبی بود . رپرتاژ آگهی در مورد آفرهای مناسب تور لحظه آخری دبی را از دست ندهید.

امارات متحده ی عربی قانون مالیات بر ارزش افزوده را با نرخ ۵ درصد از اولین ژانویه ی سال ۲۰۱۸ اجرایی کرد. با این حال، هنوز مالیاتی به اغلب محصولات، خدمات درمانی و آموزش تعلق نگرفته است .

نرخ مالیات بر ارزش افزوده ی این کشور در مقایسه با استانداردهای جهانی نسبتا پایین است. بخش خرده فروشی در این کشور حمایت خواهد شد و افزایش قیمت ها برای مردم کم درآمد یک شوک نخواهد بود .

تقریبا 85 درصد از جمعیت دبی را بیگانگان در برمیگیرند !

تقریبا 15 درصد از ساکنین دبی اماراتی و 85 درصد بقیه مهاجرند . اکثر کارگرهای ساختمان برای کار در پروژه های ساخت و ساز آسمان خراش های دبی از هند، پاکستان و بنگلادش به امارات مهاجرت کرده اند. مهاجرینی که امروزه 50 درصد از جمعیت شهر را تشکیل می دهند .

تفاوت طبقاتی در دبی بسیار بالاست، تا جاییکه اکثر کارگران مهاجر فقیرند. در حالیکه دولت امارت خرج تحصیل و درمان های پزشکی آنها را پرداخت می کند باز هم در شرایط وحشتناکی زندگی و کار می کنند. اما بیگانگان با کلاس های کاری بالاتر درآمدهای فوق العاده ای دارند و حقوق های بالایی را دریافت می کنند .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها