کد خبر: 514784
تاریخ انتشار :

کرباسچی در واکنش به نامه آیت الله یزدی: مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد/ جلسه ما با آیت الله شبیری برای بحث سیاسی نبود/ معلوم علت ناراحتی آقایان چیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، غلامحسین کرباسچی درباره دیدار رئیس دولت اصلاحات و آیت الله «شبیری زنجانی» و حواشی آن، گفت: ضرب المثلی داریم که می گوید، مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد، آقایانی که نامه نوشتند و واکنش نشان دادند اصلا نپرسیدند موضوع چی بوده است و در تاریکی یک حرکتی انجام دادند. جمعی از شاگردان آیت الله العظمی شبیری که مسئولیت اجرایی داشتند مباحث فقهی و تفسیری خود را مثل بقیه آقایان که هر چند وقت یک بار خدمت ایشان و یا در گذشته خدمت آیت الله منتظری یاسایر اساتید می رسیدند، مطرح کردند.
وی ادامه داد: برخی اوقات طلبه ها در بحث ها به یکسری بن بست هایی می رسند و در این موارد از مرجع بزرگتری که ممکن است در این زمینه صاحب نظر باشد، سوال می کنند. ما هم در این جلسات گاهی تک یا چند نفره یا برخی مواقع همگی خدمت آیت الله العظمی شبیری می رسیدیم.
کرباسچی اظهار داشت: آیت الله شبیری به مناسبتی در تهران بودند. آقای نوری جمعی ازشاگردان قدیم وعلاقمندان آیت الله شبیری را ازجمله اقای خاتمی را به شام دعوت کردند. ما همه که سال ها قبل شاگردان ایشان بودیم حضورداشتیم . این جلسه برای بار دوم یا سوم بود که دراین سالها تکرار میشد.
وی افزود: آیت الله شبیری اصلا اهل بحث سیاسی نیست و در این جلسه هم بحث سیاسی و تشکیلاتی مطرح نشد بلکه در مورد یکسری مسائل علمی بحث شد. افرادی که این مرجع تقلید را می شناسند می دانند مصاحبت با آیت الله شبیری زنجانی به دلیل خوش صحبت بودن و داشتن اطلاعات گسترده در علم رجال، تاریخ و سایر مباحث، چقدر لذت بخش است.
وی بیان کرد: نباید نسبت به افرادی که با آنها مخالفت سیاسی داریم چنین جنجالی به راه بیاندازیم و معرکه گیری کنیم. این همه معضلات و گرفتاری های مختلف اقتصادی، سیاسی، داخلی و خارجی در کشور داریم نباید ذهن جامعه را به سمتی ببریم که در جلسه آقای خاتمی یا دیگران با آیت الله شبیری چه گذشته است. برخی مواقع حساسیت های در آقایان ایجاد می شود که معلوم نیست علت این ناراحتی دقیقا چه بوده است.
کرباسچی تاکید کرد: چه قبول داشته یا نداشته باشیم، یکی از ویژگی های علما و مراجع شیعه این است که درب خانه هایشان به روی همه باز است و مردم می توانند آنجا رفت و آمد داشته باشند. اخلاق علمای شیعه این نیست که با افراد برخورد سیاسی کنند.
وی افزود: آن وقت مساله ای به این سادگی را تبدیل به سوژه ای برای بیگانگان و رادیو ها و انواع تحلیل های آنچنانی می کنیم.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها