کد خبر: 514974
تاریخ انتشار :

واکنش عضو حزب مؤتلفه به اظهارات ظریف/ ترقی:آقای ظریف! چرا «آتو» به دشمن می دهید/کسی در کشور مخالف مبارزه با پولشویی نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف پیرامون وجود پولشویی‌های گسترده در کشور و لزوم تصویب لایحه CFT برای مقابله با آنها تصریح کرد: با توجه به آثار و تبعات این نوع حرف‌ زدن‌ها به نظر می‌رسد آقای ظریف در گرا دادن به دشمن ید طولایی دارد و این بار اول نیست که ایشان با حرف‌های خود بهانه به دشمن و آمریکا می‌دهد.
وی افزود:‌ آقای ظریف یا عمدا این کار را می‌کند که در این صورت نظام باید تکلیفش را روشن کند و یا سهوا این حرف‌ها را می‌زند که به دشمن گرا بدهد و دشمن را در ادعاهایش نسبت به جمهوری اسلامی مستند کند که این هم جای سؤال دارد.
ترقی در همین راستا ادامه داد: کسی که وزیر امور خارجه کشور است حداقل در ادبیات و بیان مطالبی که در عرصه بین‌المللی مطرح می‌کند طوری باید صحبت کند که آتو به دست دشمن ندهد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در مورد پولشویی خودمان قانون وضع کرده و مجلس آن را تصویب کرده است، گفت: هیچ کس با قانون مربوط به پولشویی مخالفت نکرده است. خود ما لایحه پولشویی را طراحی کرده و در مجلس تصویب کرده‌ایم و شورای نگهبان نیز آن را تائید کرده و کسی با مبارزه با پولشویی مخالفتی نکرده است.
ترقی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های کشور ما مسئول مراقبت از پولشویی دارند و این چه حرفی است که ایشان بدون هیچ سندی می‌زند؟
وی با بیان اینکه با بقیه تعهداتی که آقای ظریف و دوستانش بی‌جهت به اروپایی‌ها داده‌اند الان زیر آن تعهدات مانده‌اند ونمی‌توانند به تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان برسانند، خاطرنشان کرد: دلیل ندارد که بی‌جهت چنین گراهایی به دشمن بدهند که آنها هم استفاده کرده و بگویند ایران دنبال پولشویی است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مخالفان لایحه CFT و ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بر اساس قانون اساسی است، خطاب به ظریف تاکید کرد: آقای ظریف! به قانون اساسی ایراد دارید یا به انتقادکنندگان؟ اگر جوابی ندارید که به انتقادکنندگان بدهید چه دلیل دارد گرا به دشمن بدهید تا از طرف دشمن برای تصویب این لایحه به کشور فشار وارد شود.
ترقی با بیان اینکه آقای ظریف دچار اشتباه محاسبات جدی شده و باید وضعیتش را نسبت به حفظ مصالح نظام روشن کند، گفت: ایشان باید از ملت عذرخواهی کرده و مجلس تکلیفش را روشن کند چون این گرا دادن به دشمن جز لطمه زدن به غرور ملی ملت ایران دستاورد دیگری ندارد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها