کد خبر: 515246
تاریخ انتشار :

بسته سه میلیارد دلاری عربستان به زودی به پاکستان می رسد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

'نواف سعید المالکی' سفیر عربستان سعودی در پاکستان روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه ای با یکی از رسانه های این کشور گفت که علاوه بر پرداخت سه میلیارد دلار، عربستان طرحی نیز برای ارائه کمک های نفتی و انرژی به پاکستان به ارزش سالانه سه میلیارد دلار دارد و از این طریق بخشی از نیازهای انرژی پاکستان تامین خواهد شد.
به گفته سفیر عربستان سعودی، شرکت های این کشور علاقه مند به سرمایه گذاری عظیم به مبلغ 6 تا 8 میلیارد دلار در راستای تأسیس یک پالایشگاه نفت در پاکستان می باشند. وی همچنین برای سرمایه گذاری در بخش های انرژی به ویژه تاسیس یک کارخانه پتروشیمی در نزدیکی شهر 'کراچی' ابراز تمایل کرد.
به نوشته روزنامه اکسپرس تریبون، دولت پاکستان اعلام کرده است در قبال کمک های مالی عربستان سعودی، اسلام آباد هیچ وعده ای به ریاض برای همکاری های فرامرزی با عربستان نداده است.
وزیر امور خارجه پاکستان اوایل ماه جاری در مجلس نمایندگان این کشور گفت: 'ما در قبال کمک های دریافتی از عربستان هیچ قولی نداده ایم و چیزی برای پنهان کردن نداریم.این کمک ها بدون هیچ پیش شرطی اعطا شده اند.
عمران خان 22 اکتبر (30 مهر) سال جاری به عربستان سفر کرد. به گزارش خبرگزاری ها هدف از این سفر یکروزه جلب توجه مقامات عربستان برای دریافت کمک های مالی بود. دولت پاکستان در سال مالی جاری با شکاف 12 میلیارد دلاری مالی روبروست که باید به نحوی آن را جبران کند. از جمله درخواست های دولت پاکستان به عربستان سعودی خرید نفت خام با پرداخت طولانی مدت به این کشور بود که به گفته منابع موثق دولتی عربستان برای آن شرایطی را تعیین کرده اند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها