کد خبر: 515397
تاریخ انتشار :

مقایسه مشاغل پولساز ایران و جهان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، "سمینار آشنایی با مشاغل پردرآمد ایران و برخی کشورهای جهان" با همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری اشتغال و دانش‌آموختگان و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد.
رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان فارس اولین سخنران این سمینار یک روزه بود که ماموریت اصلی این مرکز را فراهم کردن بستر برای کارآفرینی و تقویت رشته‌های شغل محور دانست.
زاهدی با تشریح الزامات کارآفرین شدن، گفت: هدف اصلی این دانشگاه، گذر از دانشگاه آموزش و پژوهش محور به‌سمت دانشگاه کارآفرین است.
مدیر شعبه‌سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی فارس نیز با یادآوری اینکه هفته آخر آبان به نام هفته جهانی کارآفرینی شناخته می‌شود، گفت: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان نسل سوم دانشگاه‌های ایران و دانشگاهی کارآفرین محسوب می‌شود.
اکبر زاهدیان‌نژاد، ضمن ارایه‌ی توضیحاتی در رابطه با مشاغل پردرآمد در ایران، گفت: براساس مطالعات علمی انجام شده در سال ۱۳۹۳، جراحان پلاستیک و قلب، دندانپزشکان فوق تخصص، طراحان لباس، مدرسان کنکور زیست‌شناسی در صدر مشاغل پردرآمد ایران قرار داشتند.
زاهدیان ‌ نژاد افزود: طبق مطالعات انجام شده در آمریکا پزشکان متخصص و جراحان و روان‌شناسان و پزشکان عمومی بیشترین میزان درآمد را کسب می‌کنند اما بالاترین میزان درآمد در انگلستان به مدیران بازاریابی، مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های مالی، کارگزاران مالی و ... تعلق دارد.
مدیر شعبه‌سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی فارس گفت: شاه‌کلید پول‌دار شدن، درک واقعیت‌ها و پیدا کردن توانایی‌های منحصر بفرد خود است.
وی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این سمینار گفت: در شرایط کنونی که دولت‌ برای کوچک‌سازی بدنه تلاش می‌کند، راهی جز کارآفرینی و اشتغال‌زایی نداریم.
به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، زاهدیان نژاد ضمن معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی به‌عنوان تنها مرکز مستقل در کشور که به‌صورت اختصاصی در حوزه‌کارآفرینی و اشتغال فعالیت می‌کند، گفت: شعبه‌ این سازمان در جهاددانشگاهی فارس برنامه‌های متنوعی در حوزه‌ی مشاوره، آموزش‌های عمومی، تخصصی و ... دارد که امیدواریم دانشجویان و علاقمندان از این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها به‌نحو بهینه استفاده کنند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها