کد خبر: 517599
تاریخ انتشار :

زورآزمایی پایداری و امیدی ها/ استیضاح جنجالی منتفی می شود؟ / برخی امضایشان را پس گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز - استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به دو هفته آینده یعنی بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است. قاعدتا دو هفته زمان مناسبی است تا مخالفان این استیضاح دست به کار شده و با نشان دادن هنر خود در لابی گری دست تندروها را در پوست گردو گذارند. این طور که به نظر می رسد منتفی شدن این استیضاح چندان دور از ذهن و بعید نیست.
همین دیروز بود که ظریف به مجلس رفته و در کمیسیون امنیت ملی در مورد اظهارات خود توضیح داد. او سری هم به هیات رئیسه فراکسیون امید زده بود و این ملاقات فراکسیون اصلاح طلب مجلس را در حمایت از ظریف مصمم تر کرده است. اگرچه اعضای فراکسیون امید پیش از این نیز از وزیر محبوب دولت حمایت کرده و این استیضاح را ناپسند خوانده بودند.
آنطور که کمالی دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس به روزنامه ایران گفته است، جلسه ظریف و اعضای این کمیسیون هم ادامه دار خواهد بود. گویا فرصت بررسی همه محورها نبوده است و این یعنی نشست های دیگری در کار خواهد بود.
به گفته دهقانی فیروزآبادی احتمال اینکه استیضاح در همان جلسات کمیسیون امنیت ملی منتفی شود وجود دارد زیرا برخی امضا کنندگان این طرح از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده‌اند. به طور مثال امیر خجسته یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح‌ ظریف اعلام کرده که از توضیحات آقای وزیر قانع شده و قصد پیگیری موضوع را ندارد.
به گزارش روزنامه ایران، احمد امیرآبادی فراهانی از تلاش ها برای توقف استیضاح در ایستگاه کمیسیون امنیت ملی خبر داده و گفته که استیضاح کنندگان به این تقاضا جواب مثبت داده‌اند.
کمال دهقانی فیروزآبادی نیز با اشاره به پس گرفتن امضا از سوی برخی استیضاح کنندگان ، گفته است : احتمال منتفی شدن این استیضاح بسیار بیشتر از احتمال ادامه یافتن آن است.
با این وجود نیروهای پرکار طیف پایداری سر حرف خود مانده و حاضر نیستند از استیضاح عقب نشینی کنند. حاجی دلیگانی، کریمی قدوسی و پژمانفر به این سادگی ها کوتاه نخواهند آمد.
گفتنی است نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز دست از کار نکشیده و به تلاش های خود برای منتفی شدن این استیضاح ادامه می دهند. کم اتفاق می افتد که رئیس فراکسیون امید در موردی صراحتا اظهار نظر کند اما حتی عارف هم استیضاح ظریف را پسندیده ندانسته است لذا باید به ادامه تلاش های این فراکسیون امید داشت.
الیاس حضرتی نایب رئیس این فراکسیون و یکی از موفق ترین لابی گر های مجلس دهم پیش تر گفته بود که « سخت امیدوارم که چنین استیضاحی در مجلس انجام نشود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها