کد خبر: 518499
تاریخ انتشار :

صفایی فراهانی: اختیارات رئیس‌جمهور فقط ۲۵ درصد است/ زمان تاسیس مپنا، روزی نبود که علیه من شب‌نامه ندهند/ بحران‌های دولت خاتمی سیاسی بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز ، محسن صفایی فراهانی عصر در مراسم روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: فاصله کودتا تا روز ۱۶ آذر سال ۳۲ خیلی زیاد نیست. در ۲۸ مرداد دانشگاه‌ها تعطیل بود و مرتجعان با اوباشی خود توانستند به هدفشان برسند.
وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: از این همه شور شما دانشجویان بسیار شگفت‌زده‌ام آن هم در زمانی که بر طبل ناامیدی کوبیده می‌شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شور و شعف‌تان را به حلقه‌های توانا تبدیل کنید، تصریح کرد: بدون حلقه‌های پیوسته جنبش‌ها می‌توانند همواره آسیب‌‌پذیر باشند. تشکیلات و توانایی تشکیلاتی است که همواره می‌تواند مقابله کند.
صفایی فراهانی به شرایط زمانی تاسیس مپنا اشاره و خاطرنشان کرد: آن زمان، روزی نبود که شب‌نامه علیه من ندهند و نگویند آمریکایی‌ام و می‌خواهم با لباسی دیگر کار آمریکایی‌ها را ادامه دهم اما حالا مبپنا شرایطش و توانایی‌اش مشخص است.
وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد ابراز داشت: چرا بعد از برجام نتوانستیم با دنیا کار کنیم؟ چند بانک بزرگ به علت تحریم‌های قبلی آمریکا نمی‌خواستند با ما کار کنند اما بقیه بانک‌ها که مشکلی نداشتند. سیستم ما نمی‌توانست با آن‌ها کار کند، ناتوان بودیم و می‌خواهیم این ناتوانی را پنهان کنیم.
این نماینده مجلس ششم با بیان اینکه وقتی در ابعاد سیاسی اجازه تحزب نمی‌دهید، در فعالیت دانشجویی مانع ایجاد می‌کنید چه طور توقع دارید که با این روش در بخش‌های مختلف رشد ایجاد شود؟ ابراز داشت: زمانی دیدم عده‌ای با پلاکاردهای یکسان جلوی بانک مرکزی پیاده شدند و مشغول به شعار دادن شدند.
صفایی فراهانی با بیان اینکه همه ساخت و سازها در شرایط کنونی خوابیده است اما چگونه ۳۰ هزار میلیارد را بردند؟ بیان کرد: یک آدمی از سبزوار بدون تحصیلات عالی موسسه ثامن را می‌زند و آن همه پول را می‌برد ولی بعدا از جیب مردم و از سوی خزانه، پول مردم را می‌دهند.
وی با بیان اینکه قانون اساسی برای تحقق جمهوریت به معنای واقعی مشکل اساسی دارد، یادآور شد: اختیارات رئیس‌جمهور فقط ۲۵ درصد است. البته دولت خاتمی و روحانی با هم تفاوت‌هایی هم دارند. تفاوت دولت روحانی با دولت خاتمی این است که بحران‌های دولت خاتمی سیاسی بود مثل کوی دانشگاه اما الان با FATF مشکل دارند. ۱۵ هزار میلیارد دلار قاچاق را سالانه چه کسانی می‌آورند؟ آیا کولبرها می‌آوردند؟ نه. آن کسانی که به راحتی با تریلی و کشتی از منابع غیر مجاز قاچاق وارد می‌کنند. سران قوا می‌گویند با لایحه پولشویی موافقیم و رهبری هم می‌گوید خودتان تصمیم بگیرید اما چه چیزی موجب شده تا این لایحه گیر بیفتد؟
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه وقتی قانون و قانونمداری در جامعه جزو فراموش شده است، آیا می‌شود کاری هم کرد؟ عنوان کرد: در دهه ۴۰ شاه قدرت نداشت ولی رشد اقتصادی ایران بالای ۱۱ درصد است و حداکثر تورم هم چهار درصد بود. چرا رشد اقتصادی ما بالا بود؟ چون یک کابینه منسجم اقتصادی و کارشناسی وجود داشت.
صفایی فراهانی به عملکرد مجلس ششم اشاره کرد و گفت: ما در مجلس ششم تلاش کردیم اصل ۴۲ قانون اساسی تصویب شود اما آنقدر تصویب این موضوع را کش دادند تا دولت خاتمی به پایان برسد. شرکت‌های خصوصی از سال ۸۴ واگذار شدند اما این شرکت‌ها به چه کسانی واگذار شد؟ این مسائل موجب بی‌اعتباری در جامعه شده و امکان استفاده از شرایط کشور به حداقل رسیده است.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها