کد خبر: 519781
تاریخ انتشار :

اصرار بر استعفا؛ نمایندگان اصفهان باز هم غیبت کردند/ نوبخت حاضر به رایزنی با مجمع نمایندگان اصفهان نشد/ لاریجانی گفت این استعفا غیرقانوی و خلاف شرع است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز- نمایندگان اصفهان امروز هم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکردند. آن ها دو هفته قبل و در اعتراض به بودجه سال 98 و منابعی که به آب این استان اختصاص داده شده است، استعفا داده اند. عملياتي‌شدن وعده‌هاي رئيس‌جمهور درخصوص احياي زاينده‌رود و تكميل سامانه دوم آبرساني به استان از جمله مطالبات نمایندگان این است. برخي استعفاي مورد بحث را نمايشي می دانند و معتقد هستند که این اقدام هیچ تاثیری در رفع مشکلات آب نخواهد داشت و تنها نتیجه آن خودنمایی و سیاسی کاری نمایندگان اصفهان است. این طور که معلوم است دولتی ها نیز این اقدام را در راستای زیادخواهی نمایندگان اصفهان داستند و حاضر نیستند در جلسه ای با آنان وعده های تازه دهند.
هيئت‌رئيسه مجلس در روزهاي گذشته تلاش‌هايي براي مذاكره با نمايندگان مستعفي انجام داده بود. از جمله این تلاش ها تماس تلفني از دفتر علي لاريجاني با نمايندگان اصفهان بود. به گفته نمایندگان مستعفی از دتفر رئیس مجلس پیغام فرستاده شده بود که در جلسات صحن علنی و کمیسیون ها شرکت کنند و در جلسه ای با رئیس مجلس مشکل آب استان را پیگیری کنند. این راهکار اما مورد پسند اصفهانی ها نبود. آنان به این توصیه گوش نکرده و صبح یک شنبه به جای حضور در تهران و شرکت در جلسه علنی به اصفهان و دفتر نماینده ولی فقیه در استان رفتند. هیات رئیسه مجلس در همان جلسه یکشنبه اعلام کرد که به موضوع استعفای آن های رسیدگی خواهد کرد. نهایتا قرار بر این شد که علی لاریجانی صبح دیروز با نمایندگان اصفهان ملاقات کند و در صورتی که دست از استعفا نکشیدند در جلسه امروز صبح مجلس موضوع را بررسی کند.
آنطور که سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان اصفهان به روزنامه شرق گفته است جلسه مورد اشاره صبح دیروز برگزار شده اما نتیجه ای نداشته است. او در تشریح جزئیات جلسه گفته است: «در اين جلسه حرف‌هاي خود را گفته و دلايل استعفا را بار ديگر شرح داديم. آقاي لاريجاني نيز وعده دادند كه با آقاي نوبخت صحبت كرده و جلسه‌اي را تنظيم كنند تا بنده به عنوان رئيس مجمع نمايندگان استان مشكلات را با ايشان در ميان بگذارم اما تاكنون هيچ خبري نشده است».
نماينده فلاورجان ادامه داد: «قرار بود اين جلسه بعدازظهر دوشنبه برگزار شود اما بنده تاكنون (ساعت هفت عصر دوشنبه) سه بار با دفتر آقاي لاريجاني تماس گرفته و دو بار هم با آقاي زماني مشاور ايشان حرف زده‌ام. مهندس كوهكن كه ارتباط نزديكي با آقاي لاريجاني دارد نيز پيگيري كرده است. تنها پاسخي كه در دفتر ايشان به ما دادند، اين بود كه آقاي لاريجاني با آقاي نوبخت صحبت كرده اما به ما اعلام نكرده كه با نمايندگان استان تماس بگيريم يا پيغامي بدهيم».
وي در پاسخ به اينكه آيا رئيس مجلس شخصا راهكار پيشنهادي يا توصيه‌اي براي حل‌وفصل اين مشكل نداشتند؟ گفت: «صحبت خاصي نداشتند، فقط گفتند كار شما خلاف قانون، غيرقانوني و خلاف شرع است. البته ما استعفا را خلاف قانون مي‌دانيم نه خلاف شرع. به هر حال پنج ميليون نفر در استان به ما رأي داده‌اند تا از حق آنها دفاع كنيم. ثانيا، استعفا در آيين‌نامه داخلي مجلس به عنوان يك راهكار قانوني در نظر گرفته شده است».
موسوي‌لارگاني در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه آخرين تصميم نمايندگان استان اصفهان چيست؟ گفت: «قرار بر اين بود كه بنده ساعت هفت صبح سه‌شنبه نتيجه جلسه با آقاي نوبخت را به اطلاع آنان برسانم و بعد تصميم‌گيري شود. ما ساعت هفت صبح جلسه خواهيم داشت اما تا اين لحظه خبري از آقاي نوبخت نشده است. اگر اين جلسه برگزار نشود هم در جلسه صبح تصميم‌گيري مي‌كنيم. من شخصا به هيچ وجه از استعفا كوتاه نيامده و در جلسات مجلس حاضر نخواهم شد».
غیبت نمایندگان اصفهان در جلسه امروز صبح مجلس نشان میدهد که آقای نوبخت حاضر به رایزنی با آنان نشده و اصفهانی نیز در جلسه هفت صبح به این نتیجه رسیده اند که بر استعفای خود اصرار کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها