کد خبر: 519919
تاریخ انتشار :

قصه استعفا سر دراز دارد/ دستور ویژه روحانی برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود/ نمایندگان اصفهان به صحن علنی بازگشتند/ نمایندگان سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری: ما هم استفاه می دهیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز- نمایندگان استان اصفهان استعفای خود را پس گرفته و به جلسات مجلس بازگشتند اما قصه استعفا و آب انگار سر دراز دارد. جمعی از نمایندگان استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری در جایگاه هیات رییسه مجلس تجمع کرده و خواستار رسیدگی به اعتراضشان درباره مسئله آب شدند.
به گفته مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، جمعی از نمایندگان نسبت به اقدامات نمایندگان اصفهان و تصمیم دولت درباره زاینده رود اعتراض دارند، آنان می گویند اگر دولت امتیاز به استان اصفهان بدهد ما هم استعفا و اعتراض می کنیم.
وی افوزد: دولت باید براساس عدالت تصمیم گیری کند و موضوع کم آبی را برای کل کشور حل کند.
گفتنی است، نمایندگان اصفهان با تاخیر اما در جلسه علنی امروز حاضر شدند. آنطور که پزشکیان گفت دلیل تاخیر نمایندگان اصفهان این بود که ساعت 6 صبح جلسه داشتند. نتیجه این جلسه پایان ماجرای استعفای و حضور در مجلس بود. آنچه آن ها را راضی کرد تا از اصرار خود به استعفا دست بردارند دستور ویژه رئیس جمهور برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود بود.
مجمع نمايندگان اصفهان دو هفته قبل با هدف پيگيري مشكلات آب استان استعفا داده و در جلسات صحن علني و كميسيون‌ها حاضر نشدند. مهم‌ترين خواسته‌ آنان احياي زاينده‌رود و تكميل سامانه دوم آبرساني به اصفهان بود. بعد از پيگيري‌هاي هيئت‌رئيسه مجلس و جلسه‌اي كه با علي لاريجاني، رئيس مجلس برگزار شد، خواسته‌هاي اصفهاني‌ها به محمدباقر نوبخت و معاون اول رئيس‌جمهور منتقل شد. نمایندگان استان اصفهان در مجلس، در جلسه خود با نوبخت، بر موضوع ایجاد ستاد احیای زاینده‌رود تأکید کرده و در نامه‌ای که به امضای این نمایندگان رسید، این خواسته به رئیس‌جمهور اعلام شد.
در این نامه که به امضای همه نمایندگان مستعفی رسیده است، بر تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود تأکید شده و نمایندگان خواستار اعمال رویکرد یکپارچه در مدیریت رودخانه زاینده‌رود شده‌اند.
پاسخ رئيس‌جمهور به نامه نمایندگان اصفهان در واقع دستوري خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول برای بررسی موضوع تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود در دولت بود. به این ترتیب استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان کار خود را کرد و ستاد ویژه را تشکیل داد. حال باید دید که این دستور چطور اجرایی می شود و ستاد مورد نظر چقدر در عملیاتی کردن وعده های روحانی پیرامون آب موفق خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها