کد خبر: 520177
تاریخ انتشار :

اوپک: سهم تک تک اعضا از کاهش تولید را منتشر می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دبیر کل اوپک اعلام کرد که این سازمان در تلاش برای افزایش قیمت نفت قصد دارد جدولی حاوی سهم هر یک از اعضا و متحدانش از کاهش تولید را منتشر نماید.
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، دبیر کل اوپک در نامه‌ای اعلام کرده که این سازمان در تلاش برای افزایش قیمت نفت قصد دارد جدولی حاوی سهم هر یک از اعضا و متحدانش از کاهش تولید را منتشر نماید.
محمد بارکیندو گفته برای دستیابی به کاهش تولید پیشنهادی ۱.۲ میلیون بشکه ای، رقم کاهش قابل اجرا برای هر کشور عضو ۳.۰۲ درصد است.
این رقم بالاتر از کاهش ۲.۵ درصدی‌ای است که قبلا مورد بحث قرار گرفته بود، زیرا اوپک قصد دارد سهم کشور‌های ایران، لیبی و ونزوئلا را که از کاهش تولید معاف شده اند، دیگران به دوش بکشند. بارکیندو از عربستان که وعده داده تولید خود را از ماه ژانویه به ۱۰.۲ میلیون بشکه یعنی بیشتر از سهمش‌کاهش دهد تمجید کرده است.
منابع آگاه پیشتر گفته بودند اوپک سهمیه‌های تک به تک برای اعضایش در مورد کاهش‌تولید منتشر نخواهد کرد.
بارکیندو در این‌نامه خطاب به اعضای اوپک نوشته است: «به منظور شفافیت بیشتر و تقویت احساس و اعتماد حاکم بر بازار ضرورت دارد که این تغییرات را به صورت علنی درمیزان تولید اعمال نماییم.»
«من از شما می‌خواهم که تعهد کشورهایتان نسبت به اجرای تصمیمات اتخاذ شده را اعلام کنید. این‌کار همچنین برای تقویت اعتماد نسبت به تصمیمات ما و حفاظت از ما در برابر افرادی که نسبت به متعهد بودن ما با تردید می‌نگرند ضروری است.»
وی گفته دبیرخانه اوپک این سهمیه‌ها را تا پایان هفته جاری منتشر خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها