کد خبر: 521536
تاریخ انتشار :

فتنه در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ به روایت احمد خاتمی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی در مدرسه فیضیه شهر مقدس قم، افزود: حماسه ۹ دی ۸۸، حماسه بیعت با ولایت، حضور، بصیرت، مقاوت در برابر دشمن و عشق به اباعبدالله(ع) بود. دشمنان در طول هشت ماه فتنه ۸۸ به صحنه آمده بودند تا به ولایت خدشه وارد کنند و مردم این را به خوبی در کرده و با شعارهای خود نشان دادند که ملت ایران هویت و هستی سیاسی خود را گره خورده با ولی فقیه می داند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» ملت ایران در ۹ دی ۸۸ گفت: مردم بابصیرت ایران اسلامی با این شعار که پشتوانه قرآن، روایات و تاریخ را دارد، پیوند ناگسستنی خود با ولایت را ثابت کرده و تاکید کردند که تا آخرین نفس، نفر و قطره خون، حامی ولایت خواهند ماند. حماسه ۹ دی، دشمنان ایران اسلامی را مایوس کرد، چراکه دشمنان فهمیدند که با ملت به پا خواسته ایران مواجه هستند و با چنین ملتی نمی توان مقابله کرد.
اهم اظهارات خاتمی به شرح زیر است:
* حماسه ۹ دی تمام نقشه های شوم دشمنان را باطل کرد و امروز نیز این حضور گسترده، توطئه ها و نقشه های دشمنان را نقش برآمد می کند. دنیای استکبار به این اغتشاش ها امید داشت تا به نظام آسیب وارد کند، دشمن پس از ۹ دی ۸۸ و شکست توطئه ها، تحریم را در دستور کار خود قرار داد و رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا اعلام کرده است که تحریم های بی سابقه ای را علیه ملت ایران اعمال کرده است، ولی به فضل خدا این تحریم ها نیز به شکست منجر خواهد شد. این تحریم اقتصادی در دوران بعثت پیامبر(ص) بود ولی اسلام روز به روز شوکت و عظمت بیشتری یافت و امروز نیز این تحریم ها نمی تواند موجب شکست ملت ایران شود.
* جنگ نظامی، فرهنگی، رسانه ای، روانی و اقتصادی دنیا علیه ایران، از جمله توطئه های دشمن علیه ملت در چهل سال گذشته بوده است ولی به فضل الهی در هیچ یک از این جنگ ها موفق نبوده و همه این توطئه ها، به برکت حضور گسترده و بابصیرت مردم به پیروزی ختم شده است و تا مردم در صحنه حضور دارند دشمن نمی تواند هیچ غلطی انجام دهد. بصیرت از دیگر ویژگی های حماسه ۹ دی است، برخی از آوردن نام فتنه، نفوذ و بصیرت ترس داشته و برخی روزنامه ها از فتنه ۸۸ به نام ناآرامی یاد می کنند.
* مردم در ۹ دی ثابت کردند که ملت بابصیرت ایران همواره پای ولایت فقیه و انقلاب ایستاده است، در تمام حوادث پیش از انقلاب اسلامی، بصیرت و حضور مردم در تمام صحنه ها، انقلاب اسلامی را رقم زد و این بصیرت بار دیگر در حماسه ۹ دی به خوبی خود را نشان داد.
*حوزه علمیه، انقلابی بوده، هست و خواهد بود. به دشمنان انقلاب می گوییم که آرزوی جدایی حوزه با انقلاب و نظام اسلامی را به گور خواهید برد. فتنه گران بدانند آفرینندگان حماسه ۹ دی همچنان در صحنه هستند و با انگیره بیشتر می توانند حماسه های نهم دی ماه را تکرار کنند.
* دشمن برای ایجاد فتنه جدید در انتخابات سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری تلاش می کند. تخریب شورای نگهبان با عناوینی مانند نظارت استصوابی از امروز آغاز شده و برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز برنامه دارند و با شعارهای هنجارشکن به دنبال فتنه انگیری هستند، ولی بدانند تا این مردم، حوزه انقلابی و بسیجیان در این کشور هستند، ناکام خواهند بود. حماسه ۹ دی، حماسه مقاومت چهل ساله انقلاب بود. دشمنان می خواهند ملت ایران را خسته نشان دهند ولی بدانند، مردم ایران، دشمنانان را خسته کرده و خود خسته نخواهند شد.
* مردم در حالی بار دیگر به میدان آمده اند که دست به گریبان گرانی ها هستند ولی می دانند که این گرانی ها هزینه استقلال، عظمت، عزت و آزادی این ملت است و همانگونه که تاکنون ایستاده اند، همچنان پایدار و مقاوم خواهند بود.
*مردم در مقابل اهانت به عزادارن سیدالشهدا(ع) در عاشورا نتوانستند تحمل کنند و با حضور گسترده در میدان، طومار این فتنه گران را برچیدند. در فتنه ۸۸، عاشورا و عشق به اباعبدالله(ع) به داد این ملت و مردم رسید، به دشمنان ایران اسلامی می گوییم که این ملت تا حسین(ع)، عاشورا و نهضت اباعبدالله(ع) را دارد، شکست ناپذیر خواهد بود.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها