کد خبر: 521558
تاریخ انتشار :

عضو هيات رئیسه کمیسیون امنیت ملی: نمایندگان از فشار بر دولت بکاهند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد جواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه برای سال آینده با چند مشکل اساسی مواجه هستیم، گفت: به رغم تاکیدات مقام رهبری هنوز نتوانسته ایم بودجه را از نفت جدا کنیم و در عین حال در تحریم های شدید اقتصادی و همچنین تحریم فروش نفت هستیم.
جمالی نوبندگانی با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام بسیار زیادی که از دولت قبل باقی مانده است، اظهار داشت: تکمیل این پروژه ها صدها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این در حالی است که به دلیل سیاست های غلط دولت قبل، بسیاری از پیمانکاران داخلی ورشکست شده اند و کار بسیاری از پروژه های عمرانی با استفاده از اوراق قرضه در حال انجام است.
وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات فعلی کشور همین است که در بودجه های سال های قبل، هر کسی آمده یک پروژه را با فشار تعریف کرده و حالا می بینیم که برای سال آینده به این پروژه 10 میلیون تومان اعتبار می رسد. این در حالی است که با این تکه تکه کردن و اختصاص بودجه اندك، نه می توانیم پروژه های بزرگ را تکمیل کنیم و نه پروژه هایی که ده میلیون و صد میلیون اعتبار می گیرند به جایی می رسند. بنابراین باید دست از این کارها برداریم.
نماینده مردم فسا در مجلس به برخی موارد مندرج در لایحه بودجه سال 98 اشاره و عنوان کرد: سال آینده نزدیک به 34 هزار میلیارد تومان، سررسید اوراق قرضه است. در بحث بیمه سلامت حدود 12 هزار میلیارد تومان دیده شده است. برای طرح تحول سلامت 11 هزار میلیارد تومان و به منظور مسایل عمرانی 62 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین دولت باید برای حقوق کارمندان دولت به اضافه بازنشستگان و مستمری بگیران نزدیک به 210 هزار میلیارد تومان پول پرداخت کند.
جمالی نوبندگانی در ادامه افزود: در کل ،هزینه های دولت در سال آینده چیزی حدود 440 هزار میلیارد تومان است و اگر نتوانیم نفت را به خوبی بفروشیم و همچنین نتوانیم مالیات و عوارض گمرکی را به درستی و کامل اخذ کنیم، ممکن است در پرداخت حقوق و مسایل اولیه بهداشت و درمان دچار مشکل شویم.
عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوعات باید نمایندگان مجلس، شرایط را درک کنند، گفت: وکلای ملت نباید این موضوع را فراموش کنند که کشور در شرایط خاصی قرار دارد و بنابراین باید همکاری لازم را با دولت داشته باشند. مهم این نیست که در انتخابات سال آینده مجلس ، من به عنوان يك فرد نماینده بشوم یا نشوم، بلکه کشورمان مهم است، باید نمایندگان از فشار روی سازمان برنامه و بودجه و وزراء برای گرفتن امتیازات و اعتبارات استانی و منطقه ای بکاهند.
جمالی نوبندگانی با بیان اینکه در بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده، صددرصد نیازمند نگاه ملی هستیم اظهار داشت: در این زمینه هیچ گونه قهر و آشتی و هیچ گونه فشاری بر دولت پذیرفتنی نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها