کد خبر: 521657
تاریخ انتشار :

محسن رضایی در برنامه «حالا خورشید»: حرفم را اشتباه تفسیر کردند/ این قصه تکراری دی ماه است / در هیچ عملیاتی غافلگیری صد در صدی نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن رضایی صبح امروز در برنامه‌ای تلویزیونی درباره عملیات کربلای ۴ گفت: سردار قاسم سلیماتی در عملیات کربلای ۴ نقش مهمی داشت. لشکر ۴۱ ثارالله، لشکر عملیاتی بود و از لشکرهای موفق کربلای ۵ هم بودند. ما در هیچ عملیاتی غافل‌گیری صد در صدی نداشتیم چراکه فقط عراق نه در تانک، هواپیما و تجهیزات بلکه از نظر اطلاعاتی هم محهز بود. منافقین هم در خانه‌هایشان اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند بلکه موفقیت ما این بود که در لورفتگی به پیروزی می‌رسیدیم. ما موفقیت در جنگ را در محیط لورفتگی به دست می‌آوردیم.
وی در واکنش با توییت‌های صورت گرفته علیه توییت خود اظهار داشت: من با صبر و حوصله همه واکنش‌ها را خوانده‌ام ولی خیلی از آنها تکراری است. ما در دی ماه با قصه تکراری روبه‌رو هستیم که می‌گویند کربلای چهار لورفته و فرماندهان توجهی به جان بچه‌ها نداشتند. این یک قصه تکراری است. من توییت کردم شما که این حرف‌ها را می‌زنید از زاویه دیگر نگاه کنید و آن، اینکه ما این عملیات را عملیات فریب کردیم و ۱۰، ۱۵ روز بعد عملیاتی بزرگتر انجام دادیم ولی حرف من را به گونه دیگری تفسیر کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این یک تحلیل پسینی است. من الان هم این حرف را نمی‌زنم. عملیات کربلای چهار برای عبور از اروند بود. اگر راه باز بود، از شلمچه عبور نمی‌کردیم ولی وقتی دیدیم جزیره ام‌الرصاص بسته است، ساعت پنج، شش صبح دستور عقب‌نشینی داده شد. ساعت ۵ به قرارگاه نجف و ساعت ۷ به قرارگاه نوح دستور دادیم. البته جزیزه ام‌الرصاص دست ما بود و برخی از نیروها در آنجا بودند و ۲۴ ساعت بعد گفتیم برگردند.
رضایی با بیان اینکه عملیات‌های بزرگ ما چهار، پنچ مرحله داشت، قرار بود ۲۶۰ گردان در این عملیات وارد شوند ولی در گردان اول ۶۰ گردان حضور داشتند. مرحله اول انجام شد و بعد از آن دیگر گردان‌ها وارد نشدند. ما دیدیم راه شلمچه باز است و ام‌الرصاص بسته است. بعد از انجام این عملیات، آن را به عملیات فریب تبدیل کردیم و ۲۴ ساعت بعد به عملیات فریب تبدیل شد.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها