کد خبر: 521786
تاریخ انتشار :

تکلیف نماینده سراوان مشخص شد/ هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درازهی را محکوم کرد/ درج در پرونده و کسر از حقوق تاوان بدرفتاری با مردم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بالاخره تکلیف محمدباسط درازهی را مشخص کرد و مقرر کرد که بندهای الف و به ماده 6 قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اعمال شد.
درازهی نماینده سراوان همان فردی است که با یک درگیری لفظی با مامور گمرک جنجال ساز شد. او به همراه یک وارد کننده خودور به اداره گمرک رفته بود و به خاطر چند دقیقه معطلی با ادبیات و لحنی زننده با کارمند گمرک برخورد کرد. انتشار فیلم این مجادله اما برای گران تمام شد. آقای نماینده زیر فشار افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفت و تمام تلاشش برای قوی و مذهبی جلوه دادن درگیری بی ثمر ماند.
مجلس شورای اسلامی نیز اگرچه در روزهای اول از در حمایت از درزاهی درآمده بود اما بعد مشاهده مطالبه جدی مردم برای برخورد با وی تغییر موضع داد. این طور شد که از تلاش برای پیدا کردن منتشر کننده فیلم یا وادار کردن وزیر اقتصاد به عذرخواهی و عزل مامور گمرک دست کشیده و پرونده نماینده خاطی را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان فرستادند.
آنطور که حجت الاسلام علیرضا سلیمی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، گفته است « هیات نظارت بر رفتار نمایندگان روز گذشته (دوشنبه) در جلسه‌ای تصمیم‌گیری نهایی درباره پرونده آقای درازهی نماینده سراوان را انجام داد که مقرر شد بندهای «الف» و «ب» ماده ۶ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اعمال شود.»
وی با بیان این‌که «هیات نظارت نمی‌تواند درباره رفتار کارمند گمرک اظهارنظر کند»، گفت که هیات تاکید کرد کارمند گمرک باید رفتار اخلاق‌مدارانه داشته باشد البته این موضوع رفع و رجوع شد و فقط هیات نظارت درباره رفتار نماینده اظهارنظر کرد.
سلیمی در توضیح بندهای «الف» و «ب» ماده ۶ قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد که این مورد ناظر به تذکر شفاهی و کتبی به همراه درج در پرونده و کسر حقوق است. برای یک نماینده خوشایند نیست که در پرونده مدیریتی او چنین مواردی به لحاظ اهانت، توهین و یا حتی درگیری ثبت شود.
این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: حق شکایت برای کارمند گمرک باقی مانده و می‌تواند در دادگستری شکایت کند، ولی هیات نظارت نمی‌تواند این موضوع را بررسی کند.
این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در پایان درباره موضوع انتشار فیلم جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قرار شد که با نماینده‌ای که فیلم جلسه غیرعلنی را ضبط و پخش کرده مطابق ماده ۶ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان رفتار شود و اقدامات قانونی صورت گیرد.
حدود دو هفته گذشته فیلمی از درازهی نماینده سراوان از درگیری لفظی با یکی از کارمندان گمرک منتشر شد که حواشی بسیاری از ایجاد کرد و در نهایت هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از هیات نظارت خواست که در این باره ورود کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها