کد خبر: 524089
تاریخ انتشار :

استانی‌شدن انتخابات سطح کیفی مجلس را ارتقا می‌دهد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد محمودی شاه‌نشین با اشاره به معایب و محاسن استانی شدن انتخابات مجلس بیان کرد: قانون گذاری نیازمند تمرکز در سطح کلان کشور است و نظارت بر عملکرد دولت و تصمیم‌گیری در زمینه معاهده ها و مباحث ملی مقوله هایی هستند که نمی شود با بخشی نگری به آن ها پرداخت.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه اکنون به واسطه اینکه نمایندگان به مشکلات محلی و بخشی به جای مسائل ملی اولویت می دهند، در بحث قانون گذاری شاهد قوانین تکراری هستیم و از پرداختن به مسائل ملی کشور فاصله گرفته‌ایم.

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی این فرصت را به مجلس می دهد تا به دو وظیفه اصلی خود یعنی قانون گذاری در سطح ملی و منطقه ای و نظارت بر عملکرد دستگاه ها بپردازد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: از سوی دیگر این طرح فرصت فعال شدن و تقویت را به پارلمان‌های محلی می دهد تا به مسائل و مشکلات محلی بپردازند و نمایندگان نیز به جای صرف مدت طولانی برای پرداختن به مشکلات و مسائل محلی به مسائل ملی توجه خواهند کرد.

محمودی شاه نشین در پایان گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس نگاه نمایندگان ملی خواهد شد و افرادی که به مجلس راه می یابند از نگاه های قومی و بخشی فاصله گرفته و مجلس نیز از لحاظ کیفی ارتقای قابل توجهی خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها