کد خبر: 524370
تاریخ انتشار :

کمیسیون امنیت کوتاه نیامد؛ مجلس "CFT" را به مجمع تشخیص مصلحت فرستاد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 30 دی) پارلمان، با اکثریت آراء و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم(CFT)، به مصوبه قبلی خود اصرار کردند.
براساس این گزارش، با توجه به اینکه نمایندگان مجلس برای مصوبه قبلی خود درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) اصرار کردند، بنابراین، این لایحه جهت حل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.
کمیسیون امنیت‌ملی مجلس بر مصوبه قبلی خود درباره CFT اصرار کرد
در گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره لایحه CFT آمده است: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم که پس از تصویب مجلس در آذرماه امسال مجدداً مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دی‌ماه با حضور نماینده شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون امنیت ملی بر مصوبه قبلی مجلس اصرار کرد.
نمایندگان مجلس در این جلسه، از مجموع 197 نماینده حاضر، با 117 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع با ارجاع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم به مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها