کد خبر: 525352
تاریخ انتشار :

یک سئوال مهم از آقای رئیس جمهور؛

آقای روحانی کجایی؛ دقیقا کجایی؟!

آقای روحانی کجایی؛ دقیقا کجایی؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : شاید کمتر پیش آمده که مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه ای داشته باشد، آنچنان با اهمیت که همه برای پایان جلسه و اعلام نتایجش چشم انتظار باشند. غالبا جلسات مجمع تشخیص تا این حد که امروز مورد توجه بود زیر ذره بین رسانه ها و اهل سیاست قرار نمی گیرد.

جلسه امروز با اعلام این خبر که اعضای مجمع نتوانستند به جمع بندی نهایی درباره پالرمو برسند، به پایان رسید اما این جلسه یک نکته بسیار مهم دارد که نباید از آن غافل بود؛ آقای روحانی همچنان غایب بزرگ جلسات مجمع تشخیص است.

در این مورد چند مسئله را می توان طرح کرد، اول اینکه اساسا چرا آقای روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی کند. آیا ایشان شأنیت مجمع را قبول ندارند یا اینکه درجه اهمیت مجمع برای او در حدی نیست که در برنامه هفتگی برایش وقت بگذارد.

این مسئله به صورت کلی مطرح است اما از کل که بگذریم، سئوال این است که چرا آقای روحانی در جلسه ای به این اهمیت که قرار بود پالرمو را مورد بررسی قرار دهد شرکت نکرده است. آیا پالرمو برای او بی اهمیت است؟ آیا غیر از این است که دولت در این چند وقت تمام تلاش و انرژی خود را به کار گرفته تا مجوز های لازم را از تمام نهادهای مربوطه اخذ کند؟

آیا 8 وزیر کابینه به رهبری نامه ننوشته اند تا برای تصویب پالرمو کمک بگیرند؟ آیا غیر از این است که محمدجواد ظریف جلسات متعددی را تشکیل داده تا بتواند کمکی به حل ماجرا کند؟ به نظر می رسد آقای روحانی هر دلیلی برای عدم شرکت در جلسات مجمع تشخیص داشته باشد (که موجه باشد یا نباشد) جلسه امروز را باید حتما شرکت می کرد.

احمد توکلی به نامه نیوز گفته است «محمدجواد ظریف توانسته نظر اغلب اعضا را جلب کند»، شاید اگر حسن روحانی در جلسه بود، کار این لایحه به هفته بعد نمی رسید که این سیب هنگامی که از درخت بیفتد هزار چرخ می خورد تا به زمین برسد.

حالا باز این لایحه یک هفته در تعلیق می ماند. کاش آقای روحانی دلیل قانع کننده ای برای عدم حضور در جلسات مجمع تشخیص داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها