کد خبر: 526203
تاریخ انتشار :

حقانی سخنران پیش از خطبه نمازجمعه تهران: آن‌هایی که فرمول کوکاکولا را نمی‌دهند چه طور می‌خواهند به ملت‌ها کمک کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، موسی حقانی، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با موضوع «مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با عملکرد حکومت‌های قبلی» به امتیازاتی که در زمان پهلوی اول به حکومت‌های استکباری داده شد اشاره کرد و گفت: رضا خان در ماجرای دارسی به انگلیس گفت من همان کاری را بکنم که به خاطرش قاجار را سرزنش می‌کردم؟ آنها گفتند بله و او قرارداد را امضا کرد.

وی ادامه داد: وضعیت پهلوی دوم بدتر است. کوچک‌ترین اختیاری نداشت، حتی در مورد ساخت و ساز ساده و کوچک. اگر مواردی را که عرض کردم با انقلاب اسلامی و دستاوردهایش مقایسه کنید متوجه می‌شوید که با انقلاب اسلامی دست دخالت‌های غرب و شرق قطع شد.

رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر تصریح کرد: ثمره این ایستادگی علارغم چهل سال تحریم بی‌سابقه این است که دیگر هیچ دولتی نمی‌تواند به ملت ایران دستور بدهد.آن‌ها از دادن فرمول کوکاکولا به ملت‌ها خود داری می‌کنند، حالا می‌خواهند به پیشرفت علمی کشورها کمک کنند؟!

وی گفت: قرار بود کشورهای منطقه تکه تکه شوند و رژیم اسرائیل در رأس باشد. در اسناد آمده است کودتای رضا خان برای تجزیه منطقه بود. رفته رفته فلسطین عزیز را به اشغال درآوردند تا سر فرصت مناسب فلسطین را از جهان اسلام جدا کنند. عزیزانی که انقلاب را درک کردند از کمپ دیوید خبر دارند که یک کشور اسلامی اسرائیل را به رسمیت بشناسد؛ محمدرضا بر اساس دستور کارتر پشت سادات درآمد. نفس پیروزی انقلاب برنامه آمریکا و اسرائیل را در ادامه دادن این برنامه‌ها بهم زد.

رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر در پایان با اشاره به نقش رهبری در استقلال و استکبار ستیزی ایران گفت: ما در همه معاهدات و قراردادها باید حواسمان باشد تا استقلال کشور زیر سوال نرود. در نقشه آن‌ها آمده خوزستان، سیستان و کردستان باید از ایران جدا شود، خوابش را ببینند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها