کد خبر: 526648
تاریخ انتشار :

خبر مهم/ امسال چقدر عیدی می گیریم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، پرداخت عیدی معمولا با توجه به میزان پایه حقوق تعیین و پرداخت می شود. در گزارش زیر نگاه کوتاهی داریم به مبلغ عیدی 3 قشر کارمند، کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی.
افزایش مبلغ عیدی کارمندان
عیدی کارکنان دولت که پیش از این قرار بود 932 هزار و 250 تومان باشد با مصوبه جدید هیات وزیران با افزایشی ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تومانی، یک میلیون تومان اعلام شد.
بر این اساس و بنا به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است عیدی یک میلیون تومانی کارمندان همراه با حقوق بهمن ماه واریز شود.
عیدی امسال بازنشستگان چقدر است؟
عیدی بازنشستگان هم همانند کارکنان دولت پرداخت می شود. بنابراین بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نیز امسال عیدی یک میلیون تومانی می گیرند.
پیش از این نیز محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته بود که دولت باید درباره میزان عیدی تصمیم بگیرد. تمهیدات اندیشیده شده و به محض آنکه تصمیم بگیرند تمام توان خود را می‌گذاریم تا عیدی در بهمن پرداخت شود.
کارگران چقدرعیدی می گیرند؟
بر اساس قانون کار، میزان عیدی و پاداش پایان سال کارگران، معادل دو ماه حداقل حقوق مصوب وزارت کار و سه ماه حداکثر حقوق است و کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کارکرد ایام خدمت، معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هریک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از واریز عیدی و پاداش پایان سال کارگران با حقوق بهمن ماه خبرداد و گفته کارفرمایانی که از نقدینگی و توان پرداخت عیدی به کارگران خود برخوردارند با حقوق بهمن ماه، عیدی و پاداش پایان سال نیروهای کار خود را پرداخت کنند.
فتح الله بیات با بیان اینکه معمولاً عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر اساس قراردادهای کار در اسفند ماه پرداخت می‌شود، اظهار داشت: با در نظر گرفتن تعطیلی بانک‌ها و شروع تعطیلات عید و انجام برخی حسابرسی‌ها تا ۲۰ اسفند ماه عیدی‌ها به حساب‌های کارگران مشمول قانون کار و بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز می‌شود اما عده‌ای از کارفرمایان آن را به روزهای آخر سال موکول نکرده و با حقوق بهمن واریز می‌کنند.
منبع: روزنامه ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها