کد خبر: 526664
تاریخ انتشار :

گزارش دیوان محاسبات به مجلس از احکام صادر شده علیه اموال دولت ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز دیوان محاسبات گزارشی را از برخی از مسائل کشور همچون احکامی که در دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی علیه اموال دولت صادر شده به کمیسیون ارائه کرد و تبادل‌نظری در مورد عملکرد دیوان محاسبات در جلسه صورت گرفت.

وی بدون اشاره به جزئیات مربوط به احکام صادر شده علیه اموال دولت افزود: همچنین در رابطه با موضوع خصوصی‌سازی که چندی پیش گزارش آن از سوی دیوان محاسبات به مجلس ارائه شد بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و اعضای کمیسیون نظرات خود را در این باره مطرح کردند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه بر ضریب هوشمندی دیوان محاسبات در جلوگیری از تلف شدن اموال بیت‌المال تأکید شد و با توجه به اینکه دیوان محاسبات طبق قانون این دیوان دادستان دیوان محاسبات مدعی‌العموم و حافظ اموال دولت است انتظارات نمایندگان برای دوری این دیوان از ملاحظه‌کاری مطرح شد.

دهقان خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات برخی از ملاحظات را مطرح می‌کرد برای اینکه مردم نسبت به مسئولین کشور ناامید نشوند که در این جلسه تأکید شد زمانی مردم امیدوار می‌شوند که شما (دیوان محاسبات) با کسانی که اموال مردم را ضایع می‌کنند برخورد جدی داشته باشید و کسانی که می‌خواهند ملاحظه مردم را داشته باشند باید حافظ حقوق مردم باشند نه حافظ حقوق دولت‌ها و یا برخی از عناصری که اموال ملت را ضایع می‌کنند و یا بستری را فراهم می‌کنند که همواره ملت غارت شود.

وی در پایان گفت: در این جلسه بنا شد تا دیوان محاسبات به صورت جزئی‌تر اطلاعات لازم را در خصوص احکام صادر شده علیه اموال دولت به کمیسیون ارائه کند و کمیسیون هم جلساتی را با برخی از دستگاه‌هایی که مسئولیت پیگیری حقوق دولت در داخل و خارج کشور برعهده دارند، برگزار کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها