کد خبر: 526680
تاریخ انتشار :

ویژه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی؛

محمدرضا میرتاج الدینی: وضع معیشتی مردم نسبت به زمان شاه خیلی بهتر شده است/ایران نسبت به پیش از انقلاب خیلی پیشرفت کرده است /مشکلات اقتصادی یا ناشی از تحریم هاست یا سوء مدیریت ها

محمدرضا میرتاج الدینی: وضع معیشتی مردم نسبت به زمان شاه خیلی بهتر شده است/ایران نسبت به پیش از انقلاب خیلی پیشرفت کرده است /مشکلات اقتصادی یا ناشی از تحریم هاست یا سوء مدیریت ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : 22 بهمن امسال جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی است اما نظام سلطه چشم دیدن این واقعیت بزرگ را ندارد. آمریکا خیلی تلاش کرد تابستان داغی را برای ملت ایران رقم بزند اما تابستان هم گذشت و اتفاقی نیفتاد.

حالا با هدف تخریب دهه فجر در ذهن مردم، شبکه های فارسی زبان خارج کشور را به خط کرده تا آنها با تصویرسازی دروغین از دوران رژیم پهلوی اعتمادعمومی به نظام را دچار خدشه کنند.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در واکنش در واکنش به تلاش های ضدایرانی آمریکا به نامه نیوز گفت: سیاه نمایی شدیدی علیه انقلاب از چند سال قبل شروع شده است، کسانی که این کار را با هدایت و طراحی آمریکا و اسرائیل انجام می دهند، علاوه بر شبکه های تلویزیونی فارسی زبان خارجی، از فضای مجازی نیز بهره گرفتند و جنگ روانی نرمی را علیه نظام جمهوری اسلامی سامان دادند.

وی با بیان اینکه تخریب کنندگان قصد دارند تا تمام دستاوردهای انقلاب را زیر سئوال ببرند و در عوض جا بیاندازند که وضعیت ایران در قبل انقلاب بهتر بوده است، افزود: آمارهای بین المللی در حوزه های سیاسی، عمرانی، اقتصادی، بهداشت، سیاست خارجی و آموزش از چهل سال اخیر نشان می دهد که اوضاع اصلا قابل مقایسه با دوران رژیم پهلوی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مردم ایران نهضت مشروطه را به راه انداختند که حکومت مستقل و قانونی همراه با آزادی اجتماعی داشته باشند، یادآور شد: با وجود هزینه هایی که مردم ایران در زمان نهضت مشروطه دادند، حکومتی روی کار آمد که خفقان را بر جامعه حاکم کرد. ظلم و ستم خاندان پهلوی بر مردم ایران و وابستگی این خاندان به بیگانگان مخصوصا آمریکا بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: مردم ایران نهایتا دیدند که رژیم پهلوی به آرمان های نهضت مشروطه پایبند نیست و اهداف نهضت ملی شدن نفت را زیر پا گذاشت بنابراین انقلاب کردند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و فقر در زمان رژیم پهلوی بیداد می کرد تأکید کرد: ضریب جینی در آن دوران نشان می دهد که درآمدهای دهک های بالای جامعه 20 برابر دهک های پایین بود. این شکاف اجتماعی در سال 54 به اوج خود یعنی 33 برابر رسید اما الان وضع معیشتی مردم خیلی نسبت به زمان شاه بهتر شده است.

وی ادامه داد: فقر، نابرابری، بی عدالتی اقتصادی همه جا مشهود بود؛ غیر از یکی دو شهر بزرگ اکثر شهرهای کشور به لحاظ شاخص های توسعه ای محروم محسوب می شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و اعمال تحریم های چهل ساله علیه ایران، اظهار کرد: یک کار تحقیقاتی دانشگاهی براساس گزارش مراجع بین المللی انجام شد که نشان می دهد ایران در تمام شاخص های توسعه ای در جمع 20 کشور اول جهان است، حتی در بعضی شاخص ها در رتبه اول، دوم و سوم قرار دارد.

میرتاج الدینی تأکید کرد: ایران نسبت به پیش از انقلاب خیلی پیشرفت کرد اما این به معنای نفی مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی نیست. البته معتقدم مشکلات اقتصادی یا ناشی از تحریم ها یا ناشی از سوء مدیریت هاست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها