کد خبر: 526893
تاریخ انتشار :

حضرتی: انقلاب در دهه دوم انحرافاتی پیدا کرد/ در کاهش فاصله طبقاتی توفیقی نداشتیم/ لیوان قدرت که همان قانون اساسی است را شکستیم

حضرتی: انقلاب در دهه دوم انحرافاتی پیدا کرد/ در کاهش فاصله طبقاتی توفیقی نداشتیم/ لیوان قدرت که همان قانون اساسی است را شکستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الیاس حضرتی که چندین دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد، معقتد در ابتدای انقلاب تنها بحث آبادانی کشور مطرح بود و افراد و جناح‌ها جهادی وارد میدان شدند. به باور او انقلاب زندگی مردم را زیر و کرده و به آن‌ها استقلال و آزادی بخشیده اما غفلت مسئولان در برخی از بزنگاه‌ها باعث دلخوری امروز مردم شده است.
به گزارش نامه نیوز، اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
*معتقدم مردم در بعضی از بخش‌ها از مجموعه حرکت‌شان و انقلابی که انجام داده‌اند راضی هستند انقلاب کارش زیرورو کردن است و طبیعی است کسانی که زندگیشان با انقلاب مختل شده ناراضی باشند. در بحث ناراضی بودن چند محور وجود دارد. دسته نخست افرادی که بی‌تجربگی‌های انقلاب به آنان ضربه وارد کرد و باعث شد حقشان ضایع شود و این طبیعی است که آنان ناراضی باشند. عده‌ای دیگر کسانی بودند که ایده‌آل‌ها، آرزوها و آرمان‌هایی داشتند و فکر می‌کردند که آنها محقق شود و امروز معتقدند آنچه که در سر داشتند تحقق پیدا نکرده است.
* ما نتوانستیم واقعاً اسلام را پیاده کنیم؛ یک بخش‌هایی را از فروعات اسلام با تطابق سخت‌گیرانه و تنگ نظرانه مطرح کردیم و تصویر بدی از اسلام نشان دادیم.
* قرار بوده در بخش عدالت و پایین آوردن فاصله طبقاتی ما گسترده و جدی عمل کنیم اما توفیقاتی بدست نیاوردیم.
* انقلاب آرمان‌ها و تفکراتش خوب بود ولی در میدان عمل مخصوصاً از دهه دوم انحرافاتی پیدا کرد و هر چه جلوتر آمدیم این انحرافات بیشتر شد.
* ما گفتیم نه شرقی و نه غربی به لحاظ سیاسی تفسیرش این است که ما نه تحت سلطه غرب خواهیم بود و نه تحت سلطه شرق که باید بگویم این شعار تفسیر غلطی است. ما می‌توانستیم از تجربیات شرق و غرب استفاده کنیم زیرا تجربه این دو بلوک یعنی تجربه کل دنیا. معتقدم این شعار انحرافی به وجود آورد ما می‌خواستیم با دست خالی و بی تجربگی حکومت تشکیل دهیم.
بنابراین با یک ضرب‌الاجل قانون اساسی تصویب شد البته ناگفته نماند که ما نگران بودیم استبداد برگردد بنابراین تمامی مراحل حکومتداری را به سرعت انجام دادیم.
* ما لیوان قدرت را که همان قانون اساسی باشد، شکستیم و هر تکه‌اش را به یک بخش دادیم که با تکه‌هایش همدیگر را زخمی کردیم.
* تصمیم‌های نادرست است که فساد ایجاد می‌کند. امروز نمونه‌های فروانی از این تصمیم‌های نادرست در جامعه ما وجود دارد از توزیع سوخت گرفته که با روش‌های غلط تبعیض به وجود آوردیم تا وارد کردن کالا با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومان. امروز می‌گوییم ۱۵۰ هزار گوسفند قاچاق می‌شود علتش چیست؟ خب وقتی به ریال صادر و به دلار وارد می‌کنند مشخص است که عده‌ای دست به فساد می‌زنند. همه این کارها بیانگر آن است که ما ظرف مرتبط با کارهایی که انجام می‌دهیم، نداریم. باید هرم قدرت ما اصلاح و تصمیم‌گیران و مسئولان را مشخص کنیم و به هرکس بر اساس اراده‌ای که دارد مسئولیت بدهیم .
*امروز کسانی که بیشترین خدمت را در کشور انجام داده‌اند، متهم هستند؛ برخی برجام را با قرار داد ترکمنچای مقایسه می‌کنند دیگر بحث چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست ؛ بحث خادم و خائن است باید تکلیف این‌ها روشن شود.
*ما به تبعیض علیه زنان پایان دهیم. این بسیار زشت است که بعد از گذشت چهل سال هنوز درگیر این باشیم که زن‌ها استادیوم بروند یا نروند؛‌ نظر امام و رهبری هم در این مورد مشخص است اما عده‌ای افتاده‌اند وسط، کار را خراب می‌کنند. بحث بعدی احترام گذاشتن به مذهب مردم است اینکه چون نفر اول کنکور سنی است کنارش می‌گذارند معنی ندارد باید به همه احترام گذاشت.
* فرقی نمی‌کند الیاس حضرتی تخلف می‌کند یا آقای قالیباف، باید با هر دو برخورد شود اینگونه نباشد چون یکی متعلق به جناح دیگری است با او برخورد نکنند اما دیگری را ببرند دادگاه و بیاورند.
* با من بمیرم و تو بمیری وحدت و اتحاد میان مردم برقرار نمی‌شود و هرکس کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها