کد خبر: 527107
تاریخ انتشار :

رئیس مجلس: قوانین متضاد در هیات تطبیق تعیین تکلیف می شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «علی لاریجانی» عصر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: قوانین و مقررات متضاد و متناقض در امور اجرایی کشور زیاد است اما، بخشی از آن ها در هیات تطبیق رسیدگی و در بسیاری از مواقع نیز لغو می شوند.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مسایل دست و پاگیر هم قانون نیستند و شرایط ویژه درون دستگاهی شکل گرفته که باید در درون نهادهای اجرایی مورد بررسی قرار گیرند.
اهم سخنان علی لاریجانی به شرح زیر است:
*مردم و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید بدانند که مسئولان در استان ها و در سطح ملی دلسوزانه به دنبال حل معضلات هستند اما، برخی از مشکلات را هم نمی توان عنوان کرد.
*هیچ گونه بی توجهی نسبت به مسایل در لایه های مختلف جامعه وجود ندارد اما،برخی مشکلات مانند بحران آب ماهیت پیچیده ای دارد و حل آن ها زمان بر است.
* بیش از 100 هزار میلیارد ریال پارسال در قالب تسهیلات کم بهره به اشتغال روستایی تخصیص داده شد و 150 میلیون دلار نیز در حوزه آبخیزداری ابلاغ شد و این مهم بیانگر آن است که دولت و مجلس به دنبال حل مشکلات کشور حتی در بخش زیرساختی هستند.
*مشکلات و مسایل موسسات مالی لطمه بزرگی به کشور وارد کرد و به همین دلیل اکنون فعالیت تمامی بنگاه های مالی و اعتباری با نظارت خانه ملت انجام می شود و تخلفات موسسات نیز در حال رسیدگی است.
*پرداخت تسهیلات به میزان غیر متعارف از سوی بانک ها امکانپذیر نیست مگر اینکه از سوی مجلس و دولت مورد حمایت قرار بگیرند.
*مشکلات متعددی در کشور وجود دارد و در تصمیم گیری ها باید تمامی مشکلات به یک اندازه دیده شود بنابراین مردم گمان نکنند که تصمیم گیری ها در خلا انجام می شود.
*مشکلات قطعه سازان با جدیت از سوی خانه ملت پیگیری می شود و نشست هایی نیز با این قشر و خودروسازان برگزار شده و تسهیلاتی در این خصوص پرداخت شده است.
*خانه ملت اختیارات بسیاری به شورای معادن استان ها به ریاست استاندار ارایه کرده و تمامی این موضوعات در داخل استان قابل حل است.
*نزاع های حزبی و جناحی در کشور به منافع ملی صدمه وارد می کند و باید در شرایط کنونی وفاق و همدلی در کشور فراگیر شود.
*بخش عمده ای از مشکلات داخلی به دلیل تحریم ها است و گذار از تحریم نیز با همکاری و هماهنگی همه بخش ها میسر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها