کد خبر: 529241
تاریخ انتشار :

میرزایی‌نیکو: جرم دانستن نظر احزاب برخلاف آزادی بیان است

میرزایی‌نیکو: جرم دانستن نظر احزاب برخلاف آزادی بیان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، قاسم میرزایی نیکو درباره ضرورت تغییر رویکرد جریان های سیاسی برای کنارگذاشتن اختلافات جناحی و اولویت قراردادن منافع ملی کشور در دهه پنجم انقلاب، بیان کرد: اگر مشخصا قانون احزاب سیاسی در کشور تدوین و خط قرمزها در آن تعریف شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. باید خط قرمزها برای احزاب و جناح‌های سیاسی تعریف شده باشد. البته امروز احزاب و جریانات سیاسی خود از این خط قرمزها مطلع هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما به طور کلی هر یک از احزاب و جریانات سیاسی می‌توانند نظر خود را داشته باشند. این‌که ما نظر احزاب را جرم محسوب می‌کنیم اشتباه است و با آزادی‌ بیان مطابقت ندارد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه ما امروز آزادی بیان را از احزاب برنمی‌تابیم و این امر باعث اختلاف بیشتر بین جریان‌های سیاسی و احزاب می‌شود. ما باید اجازه دهیم افراد نظر خود را مطرح کنند و سپس مسیر قانونی طی شود. ما باید اختلاف‌نظرها را بپذیریم و در نهایت باید اظهارنظرها را به جمع‌بندی برسانیم.

میرزایی نیکو در ادامه تاکید کرد: این لازمه‌ فعالیت احزاب و جریانات سیاسی است که با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته باشند، اما باید در سطح اول منافع ملی به عنوان اولویت احزاب در نظر گرفته شود. سپس هر یک از احزاب و جریانات حق بیان نظر داشته باشند و در نهایت با بررسی به یک جمع‌بندی برسند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان بیان کرد: اگر به منافع ملی توجه نکنیم ضررهای زیادی خواهیم کرد. البته من فکر می‌کنم که امروز اکثر احزاب و جریانات سیاسی از منافع ملی مطلع هستند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها