کد خبر: 529306
تاریخ انتشار :

موضع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره FATF

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چرا در حالیکه همه متحدین ایران به FATF ملحق شده اند و از امتیازات آن استفاده می کنند، در برابر الحاق ایران به آن مقاومت می شود
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به طولانی شدن روند تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد.
متن بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
بسم الله الرحمن الرحیم
تصویب FATF و لوایح آن پس از رفت و برگشت بین نهاد قانونگذاری کشور و شورای نگهبان و باقی ماندن برخی اختلافات به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است و قرار است تصمیم و نظر نهایی در خصوص پیوستن ایران به FATF را این مجمع اتخاذ کند.
بر اساس اخبار موجود پس از ساعت ها گفتگوی نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام تحت تاثیر فشارهای پیدا و پنهان بیرونی هنوز نتوانسته است به جمع بندی نهایی برسد و بیم آن می رود که فشارهای مخالفین سیاسی دولت، در نهایت باعث شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام، در راستای تأمین نظرات آن ها تصمیم گیری کند.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از ۲۸حزب اصلاح طلب است، انتظار دارد مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تأیید این لوایح از سوی دولت ‌و مجلس به عنوان نمایندگان ملت ، با پذیرش این مسئولیت تاریخی، بیش از این به مخالفین ایران بهانه برای فشار بیشتر به کشور را ندهند.
این شورا انتظار دارد، مجمع تشخیص مصلحت نظام به این واقعیت توجه داشته باشد، که ایران با پیوستن به این لوایح نیز مانند کنوانسیون های دیگر می تواند موادی از آن را تعلیق کند و شروطی را نیز برای پیوستن مد نظر قرار دهد.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به این واقعیت نیز جلب می کند که تقریبا همه متحدین استراتژیک ایران به FATF پیوسته اند و از همه امتیازات آن برای گردش مبادلات تجاری و نیز برای بهبود اقتصاد کشورهای خود استفاده می کنند و دلیلی ندارد که ایران با توجه به همه تلاش هایی که برای مقابله با تروریسم به انجام می رساند، با نپیوستن به این معاهده به خود تحریمی دیگری دست بزند.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
ششم اسفندماه ۱۳۹۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها