کد خبر: 529437
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز مطرح شد؛

فریدون مجلسی : روحانی هم باید بین ماندن و رفتن انتخاب کند

فریدون مجلسی : روحانی هم باید بین ماندن و رفتن انتخاب کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، ظریف استعفا داد تا در صورت پذیرفته‌شدن استعفایش سیاست خارجه ایران دستخوش تحولاتی شود. فريدون مجلسی باور دارد که در شرایطی که ظریف نمی‌توانست برنامه‌های خود را اجرا کند بهترین کار را انجام داد و استعفایش یک امر منطقی قلمداد می شود.

او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: «انتظار داشتم که آقای ظریف از سِمت خود استعفا بدهد. او فردی است که روش و منش دیپلماتیک خود کشتی برجام را به ساحل آرامش رساند و از گرداب حوادث نجات داد اما نگذاشتند تا تمام برنامه‌هایش را اجرایی کند. او یا باید از اصول خود صرف نظر می‌کرد و یک مسئول بی‌اختیار می‌شد یا آنکه استعفا می‌داد».

مجلسی در قیاس استعفای ظریف با استعفای حسین نواب ادامه داد: «استعفای ظریف من را به یاد استعفای حسین نواب در کابینه دکتر مصدق انداخت. مصدق تمایل داشت که لایحه اختیارات قانونگذاری تمدید و از سوی دیگر روابط ایران و انگلستان قطع شود. حسین نواب با هردوی این خواسته‌ها مخالف بود زیرا باور داشت تمدید لایحه‌ای که از اساس غیرقانونی است، درست نیست و از سوی دیگر نمی‌توان در شرایطی که شرایط بهره‌برداری از نفت وجود ندارد با کشوری مانند انگلستان قطع رابطه کرد. او بر سر اصول خود ایستاد و از سِمتش استعفا داد. پس از استعفای او، مصدق فاطمی را وزیر امور خارجه کرد؛ فردی جوان و بي‌تجربه كه در ابتداي كار خود هر دو خواسته مصدق را اجرايي كرد و ديديم كه نتيجه آنها به ضرر ملت و كشور ايران تمام شد. ظريف نيز در چنين شرايطي قرار داشت؛ يا بايد تمام اوامر را مي‌پذيرفت يا آنكه كنار مي‌رفت؛ بنابراين كار او را منطقي مي‌بينيم».

او در پایان گفت: «تصور می‌کنم بعد از ظریف فضایی دو قطبی ایجاد شود و آقای روحانی باید پیش خود حساب کند که می‌خواهد بماند یا مانند ظریف استعفا بدهد. گرچه باور دارم مجموعه سیاست‌های نظام به خروج از برجام منجر نمی‌شود اما عرصه آنقدر تنگ خواهد شد که روحانی دستش باز نخواهد بود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها