کد خبر: 529555
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز مطرح شد؛

سیدرضا اکرمی: ای‌کاش مانند شهید بهشتی برای شنیدن حرف حساب تندروها با آنها جلسه می گذاشتیم

سیدرضا اکرمی: ای‌کاش مانند شهید بهشتی برای شنیدن حرف حساب تندروها با آنها جلسه می گذاشتیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، استعفای اخیر محمدجواد ظریف بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت؛ برخی آن را در شرایط فعلی نادرست و برخی دیگر در صورت عدم اختیار وزیر امور خارجه در امور محوله، درست قلمداد کردند اما عموم منتقدان دیرین دولت نیز سعی کردند فضا را سراسر ملتهب نکنند اما در این بین افراد نزدیک به جبهه پایداری از هیچ‌تندروی مضایقه نکردند .حالا که چند روزی از این ماجرا گذشته شاید بتوان بهتر و شفاف تر ماجرا را بازبینی کرد.

سیدرضا اکرمی باور دارد که هجمه‌های خارج از عرف به ظریف منطقی نبود. او درباره استعفای وزیر امور خارجه به «نامه‌نیوز» گفت: «در چهل‌سال انقلاب اسلامی ایران بارها شاهد استعفاهای متعددی از سوی مسئولان بوده‌ایم و شاید بتوان گفت بارزترین آن استعفای آقای موسوی از دولت بود که با مخالفت امام(ره) روبه‌رو شد. ما نمی‌دانیم که منشاء حقیقی استعفای آقای ظریف چه بوده است اما به‌هرحال استعفا به معنای خروج از نظام نیست که برخی افراد به تندی و حتی با بی‌ادبی با آن مواجه شدند. در هر ساختاری ممکن است افراد با یکدیگر به فهم مشترکی از موضوعات مختلف نرسند و چاره‌ای جز کناره‌گیری یکی از طرفین اختلاف از سِمت خود وجود نداشته باشد».

اكرمي درخصوص اينكه نبايد سخنان افراد را به پای جناح‌های سياسي نوشت، اظهار كرد: «واقعا لازم است كه برای همه جا بيندازيم كه نظر افراد نبايد به نام يك‌جناح سياسی نوشته شود. ضرورت دارد كه به افراد شخصيتی متناسب خودشان بدهيم نه آنكه بگوييم چون فلانی حرف زده است؛ پس نظر تمام اصولگرايان چنين و چنان است. به ياد دارم كه روزی فرد سخنرانی حرف‌های خود را زد و در نهايت گفت كه اجازه نمی‌دهيم خون شهدا پايمال شود. آن فرد اصلا خون شهيد نديده است؛ اما از شهدا براي تثبيت اهداف خود بهره مي‌جويد. اين روش صحيح نيست».

اين عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اين پرسش كه تندروهای نزديك به پايداری گفت: «برخی افراد به‌هيچ‌وجه با دردهای مردم آشنا نيستند و در حوزه سياست نيز درك نمی‌كنند كه در جهان و منطقه چه می‌گذرد. آقای بشار اسد بعد از سال‌ها به ايران آمد و با مقام معظم رهبری و رئيس‌جمهوری ديدار كرد و تنها می‌خواست بگويد كه از ايران تشكر می‌كنم. می‌دانيم كه جنگ در سوريه كمتر از جنگ ايران با عراق نبود. روزی كشورهای غربی فردی مانند صدام را به‌جان ايران انداختند و روز ديگر داعش را ايجاد كردند تا منطقه را ناامن شود. ايران در اين برهه جنگ را به خارج از مرزها برد و اين يك دستاورد بزرگ است. از سوی ديگر تقويت ارتباطات منطقه‌ای می‌تواند به قدرت استراتژيك ايران كمك كند. تندروها فقط نوك دماغشان را می‌بينند و از درك تمام اين‌ها عاجزند؛ فکر می‌کنند عقل کل هستند. ای‌کاش می‌شد مانند شهید بهشتی که در میزگرد با گروه‌های مختلف شرکت می‌کرد؛ امروز هم با تندروها یک جلسه می‌گذاشتیم و می‌گفتیم که حرف حسابتان چیست؟ عده‌ای دور هم جمع شده‌اند و به نام اسلام و انقلاب منافع شخصی خودشان را تأمین می‌کنند و به خودنمایی می‌پردازند».

او در پایان افزود: «تردید نکنید که اگر از کسی طلب داشته باشیم و مطالبه نکنیم، بدهکار می‌شویم. تندروهایی که به مقامات فحاشی می‌کنند تابع ولایت فقیه نیستند و ضرورت دارد که رو در رو به انها بگوییم که چه می‌خواهید؟ مشخصا هدفتان از ابراز چنین حرف‌های خارج از اصولی چیست؟ این‌هایی که حتی نخستین اصول اخلاقی را هم نمی‌دانند، چه طور از اسلام و انقلاب سخن می‌گویند؟ البته وجود چنین عناصری عجیب نیست زیرا از زمان رسول‌الله(ص) نیز تندروهایی ریاکار وجود داشته‌اند و حضرت از رفتارهای آن‌ها بسیار رنج کشید».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها