کد خبر: 530405
تاریخ انتشار :

یوسفیان‌ملا: همه راه‌ها را بررسی کردیم، راه‌حلی جز کوپنی کردن کالاها نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، درباره اینکه چرا کمیسیون تلفیق و مجلسی‌ها به سمت پیشنهاد و تصویب کالابرگ رفتند، گفت: در کمیسیون تلفیق صحبت از این شد که اگر ما تجاربی در گذشته داشته‌ایم و آن تجارب خوب بوده و جواب داده چرا امروز آن تجارب را تکرار نکنیم.
وی تصریح کرد: کوپنی که در زمان جنگ داده می‌شد، کوپنی بود که مشکل آنچنانی در کشور ایجاد نکرده بود البته بعضا خرید و فروش کوپن اتفاق می‌افتد و موضوعیت پیدا می‌کرد و آن را جابجا می‌کردند اما به اقتصاد آن زمان جواب داد و توانست کالا را با کوپنی شدن ساماندهی کند. ما در آن زمان در بخش کالاهای ضروری که با کوپن توزیع می‌شد، مشکلی نداشتیم.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: الان در مورد توزیع کالا بحث‌هایی بود که گفتند ما مجددا به سیستم کوپنی برگردیم با این تفاوت که علم و دانش شرایط را تغییر داده و اینکه بخواهیم به افراد و اشخاص کوپن کاغذی بدهیم با وضعیت علمی و تکنولوژی روز سازگار نیست. درنتیجه در کمیسیون تلفیق بحث شد که ما همین کارت‌های هوشمند و اگر شده همین کارت‌های ملی افراد را به اندازه نیاز فرد برای کالاهای اساسی شارژ کنیم تا مردم بتواند کالاهای اساسی را دریافت کند.
این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عنوان کرد: مباحث مربوط به کالابرگ و کوپنی شدن همین موارد بود که به نتیجه رسید و منجر به مصوبه مجلس شد و حال اینکه دولت چقدر می‌تواند این مصوبه را با برنامه پیش ببرد یقینا این مصوبه از حمل و نقل بی‌رویه کالاها جلوگیری می‌کند و رفع نیاز مردم به کالاهای اساسی را تقریبا از نظر میزان و نوع کالا و نحوه مراجعه کالا نهادینه می‌کند و پول چاپ کوپن‌های کاغذی هم نخواهیم داشت که همه این مزایا را در یک‌جا جمع کردیم و این مصوب شد و منتظریم تا اجرا شود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر اوایل انقلاب کوپن می‌دادیم به دلیل شرایط بحرانی زمان جنگ بود و آیا امروز بازگشت به سیستم کوپنی پیام نامناسبی به مردم نخواهد داشت؟، گفت: الان راه دیگری نبود که پیش‌بینی شود. چه راهی بود که جایگزین کنیم؟ چه مسیری را دوباره باید می‌رفتند؟ همین سبد کالا آیا مناسب بود؟ همه این موارد در کمیسیون تلفیق بحث شد و نتیجه نهایی این شد که کوپن را انتخاب کنیم. راه حلی جز این نیست.
یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سوال که کمیسیون تلفیق چه محدودیت‌هایی را پیش روی اقتصاد کشور دید که کوپنی شدن کالاها را انتخاب کرد؟، گفت: دریافت‌کنندگان سبد کالا اعتراض داشتند که می‌گفتند کالاهای اساسی به دست ما نرسیده است. می‌گفتند کالا به راحتی به دست افراد و اشخاص نمی‌رسد و مشکل دارند. نحوه اجرا اما به دست دولت است که ببینیم دولت چه‌کار می‌کند.
منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها