کد خبر: 531132
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی چمران: اجماع اصولگرایان بر حدادعادل در نبود قالیباف و رئیسی؟

گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی چمران: اجماع اصولگرایان بر حدادعادل در نبود قالیباف و رئیسی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، ریاست سید ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضا به‌معنای آن است که او دیگر نمی‌تواند فعالیت سیاسی و حزبی داشته باشد؛ از این‌رو به نظر می‌رسد که شورای وحدت اصولگرایی برای حفظ انسجام خود باید به دنبال فردی باشد که توانایی ایجاد یک اجماع فراگیر را داشته باشد زیرا در گذشته رئیسی چنین نقشی را در شورای وحدت ایفا می‌کرد. با انتشار خبر ریاست حداد عادل بر این شورا گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن موضوع مطرح شد که آیا او می‌تواند نقش محوری وتعيين‌كننده در پايگاه اصولگرايی و خاصه جمنا داشته باشد؟ اين پرسشی است كه احتمالا پاسخ واقعی آن نه اكنون كه در زمان انتخابات مجلس در سال آينده داده خواهد شد.

مهدی چمران باور دارد كه در شورای وحدت، اشخاص تعيين‌كننده نيستند و اگر مجموعه اعضا به انجسام برسند ديگر چندان مهم نيست كه چه افرادی حضور دارند. او درباره اين موضوع به «نامه‌نيوز» گفت: «آقای رئيسی نيرويی از نیروهای با ارزش شورای وحدت بودند که از این پس در مقام رئیس قوه قضاییه خدمت خواهند کرد. با حضور ایشان در جایگاه ریاست دستگاه قضا تمام تلاش ما این است که شورای وحدت شخص‌محور نباشد و همه اقداماتی که انجام خواهد شد بر اساس یک تصمیم جمعی باشد. اساسا شورای وحدت با خرد جمعی اداره می‌شود و نمی‌توان آن را قائل به فرد دانست. ما در آینده با آرایش جدیدی پا به عرصه خواهیم گذاشت و مناسبات خود را به صورت منسجم تنظیم خواهیم کرد».

او در پاسخ به این پرس که آیا حضور محمدباقر قالیباف درریاست یک نهاد باعث می‌شود که دست شورای وحدت خالی از چهره‌های سرشناس بشود، گفت: «خیر این اتفاق نخواهد افتاد. همان‌طور که بیان شد شورای وحدت قائل به این و آن نیست اما اساسا تصور نمی‌کنم که آقای قالیباف تصمیمی برای انتخابات سال آینده مجلس داشت».

چمران درباره جایگاه و نقش غلامعلی حداد عادل در شورای وحدت گفت: «اگر جمع تصمیمش این باشد که آقای حداد عادل نقش محوری در شورا داشته باشد، محتمل است که این اتفاق رخ بدهد اما برای اظهارنظر دقیق هنوز زود است و باید بنشینیم و پس از بحث‌ها و نظرها با یک اراده جمعی تصمیم بگیریم که در انتخابات سال آینده با چه آرایشی و با محوریت چه کسی حضور خواهیم داشت».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها