کد خبر: 531194
تاریخ انتشار :

نامه نیوز بررسی کرد؛

تیک آف جبهه پایداری؛ عبور از جمنا و شورای وحدت 

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: در آخرین روزهای زمستان فضای انتخاباتی داغ شده است. انتصاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان قاضی الاقضات و انتشار اخبار غیررسمی در مورد پست آتی قالیباف نیز شهر را حسابی شلوغ کرده است. فقط این نیست و دو ساز و کار انتخاباتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب و شورای وحدت نیز در موقعیتی متزلزل قرار گرفته اند. شاهد آنکه جمنایی ها کنگره خود که قرار بود در اسفندماه برگزار شود را به آینده موکول کرده و بر اساس اخبار درگوشی این یکی نشانه های تعطیل شدن این تشکل است. شورای وحدت هم که با رفتن رئیسی به قوه قضاییه دچار نوعی بالاتکلیفی شده است. در این میان خبرهایی مبنی بر ریاست حداد عادل بر این شورا به گوش می رسد.
اما حرف های مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری فضا را تحت تاثیر قرزار داده است.همه چیز شبیه ادمار قبلی شده است ؛ دوباره یک انتخابات و دوباره جداشدن صف پایداری ها. مصداق این مدعا آن است که آقاتهرانی در سخنان اخیر خود صراحتا خبر داده در حال بررسی و یافتن گزینه های اصلح هستند.
این طیف سیاسی که پیش از این با روایت خوانی و ضرورت ترجیح اصلح به صالح به راحتی حرف از جدایی می زد و وحدت مورد نیاز در زمان انتخابات را به هم می ریخت ، اکنون دست پیش گرفته و در شهرهای مختلف به دنبال صالحین می گردد.
آقاتهرانی دبیرکل این جبهه اخیرا با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید به خودشان بیایند، گفته است « بزنگاه‌هایی مثل انتخابات، باز در پیش است و عملکرد جریان انقلابی در بزنگاه‌ها مهم است. بحث من با مدعیان اصلاح‌طلبی و غرب‌گراها نیست؛ بلکه با اصولگراهاست؛ ما کی میخواهیم به خودمان بیاییم؟ ... اگر در انتخابات من کاندیدا شدم و شما هم کاندیدا شدی، و من دیدم که شما اصلح هستید، خودم باید کنار بروم. ما به دنبال اصلح هستیم. نباید از اصلح کوتاه بیاییم و باید پای آن بایستیم.»
او با تاکید بر اینکه « دوستانِ ما در جبهه پایداری از حالا به دنبال افراد صالح هستند.» از برگزاری نشست‌های این جریان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که کمتر اشتباه داشته و به همگرایی برسند. اعلام این خبر از سوی آقاتهرانی را می توان تیک اف پایداری و عبور از شورای وحدت و جمنا نامید زیرا قرار بر این بود که اصولگرایان بررسی مصدایق و انتخاب گزینه های اصلح را در چارچوب این دو تشکل انجام دهند. پایداری‌چی‌ها اما فضا را مناسب دیده‌اند تا یک سال قبل از موسم انتخابات این سازوکارها را کنار زده و خود بیرق وحدت آفرینی برافرازند. ناکامی آن ها در این زمینه دور از انتظار نیست اما خودشان خیلی امیدوارند. برای همین هم از هر شیوه ای استفاده می کنند. از چک کردن کار با فقها گرفته تا دعوت توییتری از اعضا. آقاتهرانی از یک سو می گوید « کار را با فقها چک می‌کنیم و اشتباهات را اصلاح می‌کنیم. امیدواریم کار ما عبادتی باشد که مزدش را از درگاه الهی دریافت کنیم.» و از سوی دیگر در صفحه توییتر خود می نویسد: « در جلسات جبهه پایداری شرکت کنید و با هم بيشتر مرتبط باشيد و به يكديگر كمك كنيد. تنهايی نميشود كاری را پيش برد. همه با هم باید ولايت را ياری كنيم. امروز در برخی شهرها بهتر از تهران و در برخی نقاط ضعيف تريم. بايد بيشتر كار كنيم و هسته‌های مردمی جبهه را تقويت كنيم.»
سابقه و پیشینه جبهه پایداری روشن است و اصولگریان را نمی تواند امیدی به خیر آن ها باشد. در این میان شری نیز بالاتر از ایجاد شکاف و مانع تراشی در مسیر وحدت آفرینی تشکل ها و ساز و کارهای مورد اعتماد این جریان نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها