کد خبر: 531288
تاریخ انتشار :

گفت و گوی نامه نیوز با عضو ارشد موتلفه؛

آیا موتلفه لیست مشترک اصولگرایان را می پذیرد؟

آیا موتلفه لیست مشترک اصولگرایان را می پذیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، فعاليت حزبي احزاب در حالي آغاز شده است كه هنوز حدود يك سال تا انتخابات سال98 باقي مانده است. در جبهه اصولگرايي نيز بعضا تحركات حزبي مشاهده مي‌شود به نحوري كه برخي سخن از اتحاد فراگير نيروهاي اصولگرا توسط شوراي وحدت مي‌زنند و برخي ديگر مانند پايداري‌ها هرگونه ائتلاف را رد مي‌كنند. مشخصا چند روز پيش مرتضی آقاتهرانی در همایش فعالان جبهه پایداری استان تهران با تشريح نحوه ورود جبهه پايداري به انتخابات گفت: «ما با هیچ‌کسی از قبل نمی‌بندیم، فقط نگاه می‌کنیم که چه کسی اصلح است، چه از پایداری باشد چه نباشد. ما تجربه ائتلاف را داریم، نتیجه آن را هم دیدیم که حتی یک‌نفر از لیست هم وارد مجلس نشد». چنين سخناني ظاهرا در تضاد با انگيزه تشكيل شورای وحدت است؛ به نحوي كه مي‌توان چنين استنباط كرد كه قرار است جبهه پايداري در موضوع ائتلاف فراگير سرناسازگاري داشته باشد.

محمد مهدی اسلامی، عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي باور دارد اظهار چنين سخناني بسيار زودهنگام است و نبايد در مطقع كنوني وارد بحث انتخابات شد. او درباره اين موضوع به «نامه‌نيوز» گفت: «بحث درباره انتخابات بسيار زود است و پيش از آنكه شخصيت‌ها درباره ائتلاف با عدم ائتلاف اظهارنظر كنند بايد تكليف قانون جديد انتخابات كه اكنون در مجلس است معلوم شود. اگر اين قانون نهايي بشود اساسا شكل حضور در انتخابات دستخوش تغييراتي مي‌شود و به تبع آن حضور جريان‌هاي سياسي در انتخابات نيز متفاوت از گذشته خواهد بود. با تصويب اين قانون ليست‌هاي انتخابي حزبي می‌شود در صورتی که در گذشته چهره‌ها تعیین‌کننده بودند. نکته دوم آن است بحث‌های زودهنگام فضای انتخابات را دو قطبی می‌کند و این موضوع به صلاح فضای سیاسی نیست یا آنکه اگر در این بازه زمانی هر شخصیتی خدمتی بکند، خدمتش به پای تبلیغات انتخاباتی نوشته می‌شود که خلاف عدالت است و معضل دیگر این است که اظهارنظرهای انتخاباتی زودهنگام باعث تخریب افراد می‌شود».

این فعال سیاسی اصولگرا در بیان دلیل دیگر نادرستی اظهارنظرهای زودهنگام افزود: «سیاست کلان 40ساله آینده کشور در گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است و ضرورت دارد که گروه‌های سیاسی با تأمل بیشتری مسیرهای آینده مشخص کنند و قطعا فعالیت‌های شتاب‌زده نمی‌تواند منطبق با این موضوع باشد. حزب مؤتلفه اسلامی دیدگاهی راهبردی دارد و تا جایی که ممکن است می‌کوشد تا از آرمان‌های انقلاب دفاع و زمینه را برای اتحاد فراهم کند اما این دیدگاه مبتنی بر اتحاد الزاما به معنای ائتلاف نیست و اگر قرار باشد با تمام نیروهای اصولگرا یک لیست مشترک داده شود باید با تعمق بیشتری تمام جوانب بررسی شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها