کد خبر: 531501
تاریخ انتشار :

دمشق کنفرانس بروکسل درباره بحران سوریه را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز،‌ یک منبع مطلع در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که دمشق از برگزاری کنفرانس بروکسل درباره سوریه بدون حضور طرف اصلی یعنی دولت سوریه ابراز تعجب کرده است.

کنفرانس سه ‌روزه با عنوان «حمایت از آینده سوریه و منطقه» که امروز (جمعه) با میزبانی اتحادیه اروپا و با شرکت نهادهای مدنی سوری و منطقه‌ای، نهادهای اروپایی، آژانس‌های سازمان ملل و نمایندگان سیاسی دولت‌های همسایه سوریه و کشورهای ارائه‌دهنده کمک در محل پارلمان اتحادیه اروپا بدون حضور دولت دمشق برگزار شد.

این منبع افزود: این رفتار اتحادیه اروپا نشان دهنده مشارکت و مسئولیت کامل آن در جنگ ظالمانه علیه سوریه و مشکلات مردم این کشور است. منابع یاد شده به تحریم های یک جانبه و غیر قانونی اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه اشاره و تاکید کرد که این تحریم ها زندگی و معیشت مردم سوریه را هدف قرار داده است، از این رو سخنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص کمک به مردم سوریه و تلاش برای کاهش درد این مردم فاقد هرگونه اعتبار است.

این منبع سوری تصریح کرد: نفاق موجود در اظهارات مسئولان برخی از کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس و گریه دروغین آنان برای مردم سوریه باعث برانگیخته شدن خشم و تمسخر است. این کشورها با حمایت نامحدود از گروه های تروریستی و جنگ چند جانبه به ویژه جنگ اقتصادی، نخستین مسئول ریخته شدن خون ملت سوریه هستند.

منبع یاد شده ادامه داد: جمهوری عربی سوریه به شدت چنین سیاسی ‌کاری عمدی و هدفمند در مورد مسائل انسانی و تلاش برای بهره برداری از آن با برگزاری چنین نشست هایی را جهت تداوم فشار بر سوریه و طولانی کردن مدت زمان این بحران محکوم می کند.

برگزار کنندگان این کنفرانس مدعی هستند که هدف از برگزاری آن جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خدمات بشردوستانه و همچنین زمینه ‌سازی برای پیشبرد مذاکرات سیاسی به ‌منظور تضمین صلح باثبات در این کشور هستند.

کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس که خود را حامیان مردم سوریه می دانند، از زمان آغاز بحران این کشور در سال 2011 با برگزاری نشست‌هایی در بروکسل به شکل های مختلف از گروه‌های تروریستی و مخالفان دولت سوریه حمایت کرده اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها