کد خبر: 533455
تاریخ انتشار :

داوری: احمدی‌نژاد به مناطق سیل‌زده نرفت تا در امدادرسانی اختلال ایجاد نکند/ اگر جلوی دوربین می‌رفت همین شایعه سازان می‌گفتند شوآف می‌کند

داوری: احمدی‌نژاد به مناطق سیل‌زده نرفت تا در امدادرسانی اختلال ایجاد نکند/ اگر جلوی دوربین می‌رفت همین شایعه سازان می‌گفتند شوآف می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمود احمدی‌نژاد بازداشت نشده اما انگار از انتشار شایعه بازداشت خود نیز چندان ناراضی نیست. سکوت او در برابر انتشار شایعه مذکور این گمانه را به ذهن می‌رساند که حاشیه سازترین سیاستمدار ایران برای قرار گرفتن در مرکز توجه‌ها روشی تازه‌ را برگزیده است. اطرفیان وی اما اصلا موافق نیستند و این سکوت را نشانه‌ای از بی‌میلی احمدی‌نژاد به جنجال‌آفرینی می‌دانند.
شایعه‌ بازداشت احمدی‌نژاد آن وقتی سر زبان‌ها افتاد که بحران سیل کشور را درنوردید اما خبری از رئیس دولت مهروز نشد. عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در گفت و گو با «آزادی» این شایعه را رد کرد و گفت: «آقای احمدی‌نژاد در ایام نوروز به صورت عادی در دفتر خود حضور داشتند و دیدارها و مصاحبه‌هایی نیز انجام دادند».
او درباره اینکه چرا شایعه را تکذیب نکردند، گفت: «آقای احمدی‌نژاد هیچ وقت به شایعات توجه نمی‌کرده‌اند به خصوص وقتی حول محور خودشان باشد. شاید در مواردی که به نوعی پای دیگران درمیان بوده ، پاسخ داده باشند اما در مورد شایعاتی که پیرامون خودشان بوده هیچ وقت پاسخ نداده‌اند. خودتان را جای مجموعه آقای احمدی‌نژاد بگذارید. در 10، 12 سال اخیر حجم زیادی از شایعات بی‌اساس منتشر شده است و اگر بنا به پاسخگویی به همه آن‌ها باشد نیاز به یک مجموعه خیلی بزرگ داریم زیرا اساسا یک مجموعه‌ای در فضای سیاسی ایران همین مسئولیت را دارد که برای احمدی‌نژادی‌ها حاشیه سازی کند».
وی انتشار این شایعه را نشانه‌ای از اهمیت و مواضع احمدی‌نژاد دانست و گفت: «افراد دیگری مثل آقای خاتمی و ... نیز این روزها اقدام خاصی نکردند اما کسی نمی‌پرسد که کجا هستند اما در مورد آقای احمدی‌نژاد سوال می شود، این یعنی او در عرصه رسانه به یک کاریزما تبدیل شده و به خاطر همین رفتار، اظهارات و حتی سکوت او ایجاد سوژه و مساله می‌کند».
داوری با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد بعد از وقوع سیل پیام داده بود، گفت: «نکته این است که سیل مثل زلزله و دیگر بلاهایی طبیعی نیست که در چند ثانیه و دقیقه پایان ‌یابد. سیل جاری است و مقابله با آن نیازمند حضور مستمر است.به نظر من احمدی‌نژاد از آنجایی که ظرفیت‌های اجرایی لازم را برای حل مساله ندارد و تنها عضو یک نهاد مشورتی است در این باره سکوت کرده است. البته پیامی صادر کرده بود و اگر اقدام بیشتری می‌کرد همین دوستان شایعه‌ساز می‌گفتند که قصد شوآف دارد».
وی در واکنش به اینکه رسانه‌ها بیشتر سمبل رفتار پوپولیستی می‌دانند تا کاریزما به همین خاطر انتظار داشتند که از این فرصت برای مطرح کردن خود استفاده کند، گفت: «آقای احمدی‌نژاد بعد از سال 92 که رئیس جمهور نیست بعد از هیچ حادثه طبیعی مقابل دوربین‌ها قرار نگرفته است. درست است که در سال‌های ریاست جمهوری خود در سوانح طبیعی حضور میدانی داشتند اما به خاطر آن بود که مسئول اول اجرایی کشور بودند و مسائل را پیگیری و مدیریت می‌کردند. منصفانه نیست که به آن رفتار «رفتار پوپولیستی» بگوییم.»
داوری تاکید کرد: « اگر از این فرصت استفاده نکرد به خاطر این است که فرد فرصت طلبی نیست. او نمی‌خواهد درجایی که درد و رنج و گرفتاری مردم است، خود را مطرح کند. شما با این فرض سراغ احمدی‌نژاد آمده‌اید که او بنا دارد از هر فرصتی برای مطرح کردن خود استفاده کند اما اینچنین نیست».
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر که آیا سکوت احمدی‌نژاد معنای سیاسی خاصی دارد، گفت: «خیر. او اگر به هر کدام از این مناطق می‌رفت مورد استفبال توده‌های مردم قرار می‌گرفت اما نخواست که با حضور خود کمترین اختلالی در روند امدادرسانی ایجاد کند یا حاشیه‌سازی کند. به همین خاطر یک پیام تسلیت داد و در حد یک کنشگر سیاسی اقدام کرد. انجام ندادن اقدام بیشتر نشانه یا پیام سیاسی خاصی ندارد.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها