کد خبر: 535763
تاریخ انتشار :

انتقاد سازمان ملل از تهديدات بی‌سابقه در حق ملت فلسطين

انتقاد سازمان ملل از تهديدات بی‌سابقه در حق ملت فلسطين
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، دفتر هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه در گزارشی اعلام کرد که به رغم برقراری آرامش نسبی بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه، اما هنوز هم فلسطینیان با تهدیدات بی سابقه‌ای مواجه هستند.

در این گزارش آمده است که ملت فلسطین با بحران مالی شدید، نیازهای انسانی روزافزون و نبود چشم انداز سیاسی روشن برای رسیدن به راه حلی با طرف صهیونیستی دست و پنجه نرم می‌کند که ثبات و امنیت در کرانه باختری و تلاش‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را به خطر می‌اندازد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان ملل تاکید کرد که بزرگ ترین دغدغه و نگرانی، بحران مالی فلسطینیان ناشی از بلوکه شدن ۶ درصد از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی (کسر حقوق اسرا و خانواده های شهدا) است که در پی آن، این تشکیلات نیز اعلام کرد حاضر به دریافت این اموال و دارایی‌ها از طرف رژیم صهیونیستی نیست که در پی آن با بحران مالی بی سابقه ای مواجه شده است.

ارزش اموال کسر شده از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان ۱۷۵ میلیون دلار در ماه برآورد شده است.

به موجب معاهده اقتصادی پاریس که سال ۱۹۹۴ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان به امضا رسید، این رژیم باید درآمدهای مالیاتی جمع شده از واردات کالا به اراضی اشغالی فلسطین از طریق گذرگاه‌های اسرائیلی را جمع آوری کرده و ماهیانه به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها