کد خبر: 535904
تاریخ انتشار :

انتقاد آیت‌الله امامی کاشانی از متروکه شدن برخی املاک وقفی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام‌جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی بوستان ۶.۵ هکتاری محله امام حسین (میان‌آباد) اسلامشهر طی سخنانی با اشاره به اینکه باید از زمین‌های موقوفه برای مردم استفاده کرد اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تا زمین‌ها بلااستفاده بماند، که اگر این‌طور شود، مواردی مانند بافت فرسوده که دارای مشکلات فرهنگی، بهداشتی و… می‌شود، پیش می‌آید.
وی ادامه داد: طبق نظر اکثر فقها خداوند مالک اصلی املاک وقفی است، همه ما وظیفه آباد کردن املاک وقفی راداریم و این وظیفه بسیار سنگین است، البته شرط آن است، که انسان در مسیر آبادسازی این املاک گام بردارد؛ باید سعی کنیم، که امور و کارها برای مردم تسهیل شده و آسان باشد.
امام‌جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به‌روز کارگر و نیز سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم بیان کرد: کار منحصر به کارگر نیست، همه ما، تمام مقامات و مسؤولان باید کارکنیم و جدی باشیم، شهید مطهری که کلام نافذی داشت، اهل کار بود.
امامی کاشانی بابیان اینکه هرکس نباید در پی سود شخصی خود باشد، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم استفاده کرد.
وی در پایان به تلاش معلمان، خانواده‌ها، مسؤولان، اساتید و دیگر تأثیرگذاران در آبادی شهر و ارتقا فرهنگ شهر اشاره و خاطرنشان کرد: همه باید برای آبادی موقوفات «میان‌آباد» و آبادی فرهنگی تلاش کنیم.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها